Tuotteen markkinointisuunnitelma, sen toimeenpano ja tulokset
Hankala, Ilona (2015)
Hankala, Ilona
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015092114751
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015092114751
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön aiheena on markkinointisuunnitelman laatiminen ja toimeenpano eläinfysioterapeutti Kirsi Piispasen kehittämälle koirien niveltuelle, TaiTuelle. Työssä tarkastellaan myös saatuja tuloksia yhden vuoden ajalta.
Markkinoinnin tuloksia tarkasteltiin vuoden 2014 osalta sen vuoksi, että TaiTuen markkinointiin ei tätä ennen ole panostettu juuri lainkaan, vaikka TaiTuen kehittäminen on alkanut jo muutamia vuosia sitten. Markkinointi ennen vuotta 2014 on ollut olematonta, koska yrittäjällä ei ole ollut aikaa markkinoinnin toteuttamiseen leipätyönsä ohella.
Työn teoreettisen viitekehyksen lähtökohtana on markkinointiviestinnän suunnitteleminen ja toteuttaminen mahdollisimman tehokkaasti, mutta kuitenkin pienyrittäjän resurssien mukaisesti. Toimivimmaksi markkinointikeinoiksi osoittautui face to face – markkinointi yritysasiakkaiden kanssa. Muina markkinointikeinoina käytettiin muun muassa internetmarkkinointia sekä messuja.
Markkinoinnin tuloksia tarkasteltiin vuoden 2014 osalta sen vuoksi, että TaiTuen markkinointiin ei tätä ennen ole panostettu juuri lainkaan, vaikka TaiTuen kehittäminen on alkanut jo muutamia vuosia sitten. Markkinointi ennen vuotta 2014 on ollut olematonta, koska yrittäjällä ei ole ollut aikaa markkinoinnin toteuttamiseen leipätyönsä ohella.
Työn teoreettisen viitekehyksen lähtökohtana on markkinointiviestinnän suunnitteleminen ja toteuttaminen mahdollisimman tehokkaasti, mutta kuitenkin pienyrittäjän resurssien mukaisesti. Toimivimmaksi markkinointikeinoiksi osoittautui face to face – markkinointi yritysasiakkaiden kanssa. Muina markkinointikeinoina käytettiin muun muassa internetmarkkinointia sekä messuja.