Tapahtumakonseptin suunnittelu palvelumuotoilun keinoin : Palvelun asiakkaana muotoiluyrittäjä - Design Palo
Saali, Laura (2015)
Saali, Laura
Hämeen ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015112417451
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015112417451
Tiivistelmä
Design Palo on uudenlainen designkulttuuritapahtuma Hämeenlinnassa. Vuoden 2015 marraskuussa järjestettävän tapahtuman taustalla on Taiteen edistämiskeskuksen, muotoilun läänintaiteilija Paula Susitaipaleen projektitoiminta.
Ensimmäinen Design Palo järjestetään 21. marraskuuta 2015 Hämeenlinnan Palokunnantalolla. Tämän työn tarkoituksena on tapahtumakonseptin suunnittelu palvelumuotoilun keinoin. Palvelumuotoilun kohteena ovat tapahtumaan osallistuvat muotoiluyrittäjät sekä -opiskelijat.
Opinnäytetyön teoriapohjana ovat palvelumuotoilu ja tapahtumatuottaminen. Työn tavoitteena on tarkastella palvelumuotoilun keinoja muotoiluyrittäjän näkökulmasta. Palvelumuotoilua sovelletaan suunnittelutyössä niin, että tapahtumasta saadaan luotua mahdollisimman hyvin muotoiluyrittäjää palveleva designmyyntitapahtuma.
Työn tutkimus perustuu Design Palo -tapahtumaan osallistuville yrittäjille teetetyn Webropol-kyselyn tuloksiin. Kyselyn tuloksia peilataan suunniteltuun konseptiin kehittämistarkoituksissa. Tapahtuman järjestämissuunnitelmat pohjautuvat työryhmän kehityspalavereihin.
Opinnäytetyön tuloksena on ensimmäisen Design Palo -tapahtuman valmis yrittäjää palveleva tapahtumakonsepti, joka toimii pohjana tapahtuman mahdolliselle jatkokehittelylle tulevaisuudessa. Työn toisena tuloksena on
marraskuussa järjestettävä tapahtuma, joka tuo yhteen muotoiluyrittäjät ja opiskelijat kuluttajien kanssa.
Opinnäytetyössä ei tuoda esille varallisuuteen, esimerkiksi budjettiin, tai salassa pidettäviin asioihin, esimerkiksi sopimuksiin, liittyviä yksityiskohtia.
Ensimmäinen Design Palo järjestetään 21. marraskuuta 2015 Hämeenlinnan Palokunnantalolla. Tämän työn tarkoituksena on tapahtumakonseptin suunnittelu palvelumuotoilun keinoin. Palvelumuotoilun kohteena ovat tapahtumaan osallistuvat muotoiluyrittäjät sekä -opiskelijat.
Opinnäytetyön teoriapohjana ovat palvelumuotoilu ja tapahtumatuottaminen. Työn tavoitteena on tarkastella palvelumuotoilun keinoja muotoiluyrittäjän näkökulmasta. Palvelumuotoilua sovelletaan suunnittelutyössä niin, että tapahtumasta saadaan luotua mahdollisimman hyvin muotoiluyrittäjää palveleva designmyyntitapahtuma.
Työn tutkimus perustuu Design Palo -tapahtumaan osallistuville yrittäjille teetetyn Webropol-kyselyn tuloksiin. Kyselyn tuloksia peilataan suunniteltuun konseptiin kehittämistarkoituksissa. Tapahtuman järjestämissuunnitelmat pohjautuvat työryhmän kehityspalavereihin.
Opinnäytetyön tuloksena on ensimmäisen Design Palo -tapahtuman valmis yrittäjää palveleva tapahtumakonsepti, joka toimii pohjana tapahtuman mahdolliselle jatkokehittelylle tulevaisuudessa. Työn toisena tuloksena on
marraskuussa järjestettävä tapahtuma, joka tuo yhteen muotoiluyrittäjät ja opiskelijat kuluttajien kanssa.
Opinnäytetyössä ei tuoda esille varallisuuteen, esimerkiksi budjettiin, tai salassa pidettäviin asioihin, esimerkiksi sopimuksiin, liittyviä yksityiskohtia.