Markkinointiviestintäsuunnitelma pelinkehittämiskurssia myyvälle pienyritykselle
Vehmaanperä, Niko (2024)
Vehmaanperä, Niko
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404096099
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404096099
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä luodaan markkinointiviestintäsuunnitelma toimeksiantaja ST-kurssit Oy:lle. Yritys on perustettu vuonna 2023 ja tarvitsi kipeästi apua markkinoinnin suunnitteluun. Tämä työ tarjoaa heille pohjan markkinoinnin aloittamiselle nimetyillä digitaalisilla kanavilla. Kanavien valinnassa on otettu huomioon toimeksiantajan nimeämät kohderyhmät, jotka ovat nuoret sekä nuoret aikuiset. Tämän perusteella suunnitelmaan on valittu kanaviksi verkkosivut, sähköposti sekä sosiaalisen median kanavista Facebook, Instagram ja TikTok. Työ tarjoaa sisältöideoita eri kanaviin sekä julkaisukalenterin tuomaan helpotusta toimeksiantajan markkinointiviestintään.
Työn ensimmäisessä teorialuvussa käsitellään markkinointiviestinnän suunnittelua ja suunnitelman pohjan SOSTAC-mallin läpikäyntiä. Luvussa on otettu huomioon myös tekoälyn tuomat mullistukset nykymaailman digimarkkinointiin ja sen suunnittelemiseen sekä sisällöntuottamiseen.
Toisessa teorialuvussa esitellään suunnitelmassa käytettävät kanavat ja kerrotaan hieman niiden ominaisuuksista ja vahvuuksista eri tarkoituksiin.
Itse markkinointiviestintäsuunnitelma on työn kappaleessa 4, jossa on käytetty pohjana teoriassa jo esiteltyä SOSTAC-mallia. Tällä halusin tuoda työhön selkeää rakennetta, jota on myös helpompi lukijan seurata.
Työn lopussa on liitteenä julkaisukalenteri kolmeksi kuukaudeksi ST-kurssit Oy:lle toteutettavaksi.
Työn ensimmäisessä teorialuvussa käsitellään markkinointiviestinnän suunnittelua ja suunnitelman pohjan SOSTAC-mallin läpikäyntiä. Luvussa on otettu huomioon myös tekoälyn tuomat mullistukset nykymaailman digimarkkinointiin ja sen suunnittelemiseen sekä sisällöntuottamiseen.
Toisessa teorialuvussa esitellään suunnitelmassa käytettävät kanavat ja kerrotaan hieman niiden ominaisuuksista ja vahvuuksista eri tarkoituksiin.
Itse markkinointiviestintäsuunnitelma on työn kappaleessa 4, jossa on käytetty pohjana teoriassa jo esiteltyä SOSTAC-mallia. Tällä halusin tuoda työhön selkeää rakennetta, jota on myös helpompi lukijan seurata.
Työn lopussa on liitteenä julkaisukalenteri kolmeksi kuukaudeksi ST-kurssit Oy:lle toteutettavaksi.