Logistiikan hallinnointi webkehitystyöllä
Toivanen, Oskar (2024)
Toivanen, Oskar
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404055789
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404055789
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää sovellus kuljetus- ja muuttoalan yritykselle. Sovelluksen avulla
pyrittiin hallinnoimaan yritysasiakkaiden kuljetuksia tehokkaasti ja innovatiivisesti. Projektissa keskityttiin tarjoamaan
asiakkaille helppo ja nopea tapa ilmoittaa kuljetuksista, pyrkien eliminoimaan perinteisen sähköpostiviestinnän
ongelmia.
Työssä esiteltiin ja hyödynnettiin moderneja sovelluskehityksen menetelmiä, joilla tavoiteltiin yrityksen työtaakan
helpottamista tilausten käsittelyssä. Opinnäytetyö korosti digitalisaation merkitystä logistiikka-alalla, esitellen
uusia tapoja tehostaa yrityksen toimintaa ja parantaa palveluiden laatua.
Projektin kautta tuotiin esiin, kuinka teknologian hyödyntäminen voi tarjota ratkaisuja alalla kohdattaviin
haasteisiin. Analysoitiin, miten teknologia voi muuttaa yrityksen sisäisiä prosesseja ja parantaa asiakaskokemusta,
ja esiteltiin saavutettuja tuloksia. Tuloksissa näkyi, että sovelluksen käyttöönotto paransi merkittävästi
sekä kuljetusprosessien tehokkuutta että asiakastyytyväisyyttä. The objective of this thesis was to develop an application for a transportation and moving company. The
aim was to manage the transportation of business clients efficiently and innovatively by using the
application. The project focused on providing customers an easy and fast way to report their transport
needs, thus seeking to eliminate the problems of traditional email communication.
In this project, modern application development methods were introduced and utilized, aiming to ease the
company's workload in processing orders. The thesis emphasized the importance of digitalization in the
logistics sector by presenting new ways to enhance the company's operations and improve the quality of
Services.
As a result, the project highlighted how the use of technology can offer solutions to challenges faced in the
logistics sector. The analysis made in the thesis clarified how technology can change internal business
processes and improve customer experience. The outcomes showed that the implementation of the
application significantly improved both the efficiency of transportation processes and customer satisfaction
in the client organisation.
pyrittiin hallinnoimaan yritysasiakkaiden kuljetuksia tehokkaasti ja innovatiivisesti. Projektissa keskityttiin tarjoamaan
asiakkaille helppo ja nopea tapa ilmoittaa kuljetuksista, pyrkien eliminoimaan perinteisen sähköpostiviestinnän
ongelmia.
Työssä esiteltiin ja hyödynnettiin moderneja sovelluskehityksen menetelmiä, joilla tavoiteltiin yrityksen työtaakan
helpottamista tilausten käsittelyssä. Opinnäytetyö korosti digitalisaation merkitystä logistiikka-alalla, esitellen
uusia tapoja tehostaa yrityksen toimintaa ja parantaa palveluiden laatua.
Projektin kautta tuotiin esiin, kuinka teknologian hyödyntäminen voi tarjota ratkaisuja alalla kohdattaviin
haasteisiin. Analysoitiin, miten teknologia voi muuttaa yrityksen sisäisiä prosesseja ja parantaa asiakaskokemusta,
ja esiteltiin saavutettuja tuloksia. Tuloksissa näkyi, että sovelluksen käyttöönotto paransi merkittävästi
sekä kuljetusprosessien tehokkuutta että asiakastyytyväisyyttä.
aim was to manage the transportation of business clients efficiently and innovatively by using the
application. The project focused on providing customers an easy and fast way to report their transport
needs, thus seeking to eliminate the problems of traditional email communication.
In this project, modern application development methods were introduced and utilized, aiming to ease the
company's workload in processing orders. The thesis emphasized the importance of digitalization in the
logistics sector by presenting new ways to enhance the company's operations and improve the quality of
Services.
As a result, the project highlighted how the use of technology can offer solutions to challenges faced in the
logistics sector. The analysis made in the thesis clarified how technology can change internal business
processes and improve customer experience. The outcomes showed that the implementation of the
application significantly improved both the efficiency of transportation processes and customer satisfaction
in the client organisation.