Instagram myynnin tueksi kuntosalilla
Vähä-Jussila, Oona (2024)
Vähä-Jussila, Oona
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202403255129
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202403255129
Tiivistelmä
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia Instagramin vaikutusta kuntosalijäsenyyksien myyntiin, sekä näyttää toimeksiantajalle aktiivisen Instagram päivittelyn hyötyjä. Tarkoitus oli siis selvittää vaikuttaako Instagramissa tapahtuvat päivitykset ja markkinointi kuntosalijäsenyyksien myyntiin ja kyselyn avulla selvittää myös asiakkaiden mielipiteet Instagramin aktiivisemmasta käytöstä. Opinnäytetyön teoriaosuudessa perehdyttiin itse toimeksiantaja yritykseen sekä Instagramiin ja tarkemmin muutamaan sen ominaisuuteen, mitä hyödynnettiin käytännön osuudessa. Kuntosalialalla on nykypäivänä kovaa kilpailua ja digitalisaation myötä sosiaalisessa mediassa oleminen ja siellä markkinointi on käytännössä ehdotonta pitääkseen yritys kilpailukykyisenä.
Työssä verrattiin numeerisesti kahden peräkkäisen vuoden syyskuun jäsenmyyntejä toimeksiantaja kuntosalilla sekä kerättiin numeerista dataa Instagramista, minkä takia tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena eli määrällisenä tutkimuksena. Tiedonkeruumenetelminä toimivat Instagramin seuraajille luotu kysely ja eri lähteistä etsityt teoriatiedot.
Opinnäytetyön avulla toimeksiantaja sai hyvän pohjan Instagramissa markkinointiin ja vinkkejä, miten ja kuinka aktiivisena tili kannattaa pitää. Opinnäytetyön avulla toimeksiantaja toivottavasti myös tajusi, kuinka tärkeää ja kannattavaa Instagramissa markkinointi on ja, miten niin sanotusti pienelläkin vaivalla pystyy tavoittamaan potentiaalisia asiakkaita.
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia Instagramin vaikutusta kuntosalijäsenyyksien myyntiin, sekä näyttää toimeksiantajalle aktiivisen Instagram päivittelyn hyötyjä. Tarkoitus oli siis selvittää vaikuttaako Instagramissa tapahtuvat päivitykset ja markkinointi kuntosalijäsenyyksien myyntiin ja kyselyn avulla selvittää myös asiakkaiden mielipiteet Instagramin aktiivisemmasta käytöstä. Opinnäytetyön teoriaosuudessa perehdyttiin itse toimeksiantaja yritykseen sekä Instagramiin ja tarkemmin muutamaan sen ominaisuuteen, mitä hyödynnettiin käytännön osuudessa. Kuntosalialalla on nykypäivänä kovaa kilpailua ja digitalisaation myötä sosiaalisessa mediassa oleminen ja siellä markkinointi on käytännössä ehdotonta pitääkseen yritys kilpailukykyisenä.
Työssä verrattiin numeerisesti kahden peräkkäisen vuoden syyskuun jäsenmyyntejä toimeksiantaja kuntosalilla sekä kerättiin numeerista dataa Instagramista, minkä takia tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena eli määrällisenä tutkimuksena. Tiedonkeruumenetelminä toimivat Instagramin seuraajille luotu kysely ja eri lähteistä etsityt teoriatiedot.
Opinnäytetyön avulla toimeksiantaja sai hyvän pohjan Instagramissa markkinointiin ja vinkkejä, miten ja kuinka aktiivisena tili kannattaa pitää. Opinnäytetyön avulla toimeksiantaja toivottavasti myös tajusi, kuinka tärkeää ja kannattavaa Instagramissa markkinointi on ja, miten niin sanotusti pienelläkin vaivalla pystyy tavoittamaan potentiaalisia asiakkaita.