Markkinointimateriaalien valmistus Hoitola Susanille
Tenkula, Hanna (2009)
Tenkula, Hanna
2009
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202403154467
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202403154467
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantaja oli yksityisyrittäjä Susanna Kariniemi. Hänellä on Ylivieskassa vuonna 2003 perustettu yritys Hoitola Susan, jossa tehdään erilaisia hoitoja, kuten erilaisia hierontoja ja saunahoitoja.
Opinnäytetyön aiheena oli markkinointimateriaalien suunnittelu ja valmistus Hoitola Susanille. Lisäksi yritykselle suunniteltiin nimilogo ja liikemerkki sekä tehtiin graafinen ohjeistus.
Tavoitteena oli saada kaikista näistä yrittäjälle mieluisia, asiakkaita houkuttelevia ja toimivia. Markkinointimateriaaleihin sisältyivät Internet-sivut, neljä esitettä, ulko- ja sisäopasteet, käynti-, sarja- ja lahjakortti sekä lehti-ilmoitus- ja tulostuspohja. Näiden perusteella tehtiin yritykselle graafinen ohjeistus. Kaikki suunniteltiin alusta asti entisten materiaalien tekstien ja kuvien sekä Susanna Kariniemen toiveiden pohjalta. Yrityksellä ei ennestään ollut visuaalista ilmettä eikä liiketunnusta.
Opinnäytetyön tavoitteet saavutettiin, ja tulokseksi saatiin informatiiviset, selkeät, miellyttävät ja kiinnostavat markkinointimateriaalit sekä liiketunnus.
Opinnäytetyön aiheena oli markkinointimateriaalien suunnittelu ja valmistus Hoitola Susanille. Lisäksi yritykselle suunniteltiin nimilogo ja liikemerkki sekä tehtiin graafinen ohjeistus.
Tavoitteena oli saada kaikista näistä yrittäjälle mieluisia, asiakkaita houkuttelevia ja toimivia. Markkinointimateriaaleihin sisältyivät Internet-sivut, neljä esitettä, ulko- ja sisäopasteet, käynti-, sarja- ja lahjakortti sekä lehti-ilmoitus- ja tulostuspohja. Näiden perusteella tehtiin yritykselle graafinen ohjeistus. Kaikki suunniteltiin alusta asti entisten materiaalien tekstien ja kuvien sekä Susanna Kariniemen toiveiden pohjalta. Yrityksellä ei ennestään ollut visuaalista ilmettä eikä liiketunnusta.
Opinnäytetyön tavoitteet saavutettiin, ja tulokseksi saatiin informatiiviset, selkeät, miellyttävät ja kiinnostavat markkinointimateriaalit sekä liiketunnus.