Opas personal trainereiden henkilöbrändäykseen sosiaalisessa mediassa
Rautio, Henniriina (2024)
Lataukset:
Rautio, Henniriina
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202403084028
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202403084028
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa toimeksiantajayritykselle kuntosaliketjulle Go Go Expressille oppaan muodossa materiaalia personal trainereiden henkilöbrändin rakentamisen ja sosiaalisen median sisällöntuottamisen aloittamiseen Instagramissa ja TikTokissa. Oppaan tarkoituksena on auttaa alusta alkaen rakentamaan henkilöbrändiä ja tuottamaan brändin mukaista sisältöä omille sosiaalisen median kanaville. Tämä voi tarjota personal trainereille uuden ulottuvuuden omien palveluiden myynnille ja markkinoinnille.
Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä. Teoriaosuudessa perehdyttiin personal trainerin ammatinkuvaan, henkilöbrändiin ja sosiaalisen median markkinointiin, sisällöntuotantoon sekä sosiaaliseen myyntiin. Tutkimusmenetelminä työssä käytettiin puolistrukturoitua haastattelua ja benchmarking -menetelmää. Haastatteluissa kartoitettiin toiveita ja tarpeita oppaan suhteen ja siihen osallistui Go Go Expressillä toimivia personal trainereita.
Opinnäytetyön tuotoksena syntyi henkilöbrändäysopas Go Go Expressin personal trainereille. Opas rakennettiin toimeksiantajan ja kohderyhmän toiveiden ja tarpeiden mukaisesti ajankohtaisia aiheeseen liittyviä lähteitä hyödyksi käyttäen. Tuotoksessa huomioitiin haastatteluiden ja benchmarking -tutkimuksen tulokset. Opas antaa käytännön vinkkejä henkilöbrändin perustan rakentamiseen, henkilöbrändin luomiseen ja brändin mukaisen sisällöntuottamiseen sosiaalisen median kanavissa.
Henkilöbrändäysopas on konkreettinen ja helposti käyttöönotettava apuväline personal trainerei-den brändin rakentamisen tueksi. Opas on sellaisenaan käytettävissä personal trainereiden itse-opiskeluun omassa tahdissa. Lisäksi opasta voidaan hyödyntää toimeksiantajaorganisaatiossa työpajatyöskentelyn pohjana, jossa sen sisältö jalkautetaan personal trainereille.
Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä. Teoriaosuudessa perehdyttiin personal trainerin ammatinkuvaan, henkilöbrändiin ja sosiaalisen median markkinointiin, sisällöntuotantoon sekä sosiaaliseen myyntiin. Tutkimusmenetelminä työssä käytettiin puolistrukturoitua haastattelua ja benchmarking -menetelmää. Haastatteluissa kartoitettiin toiveita ja tarpeita oppaan suhteen ja siihen osallistui Go Go Expressillä toimivia personal trainereita.
Opinnäytetyön tuotoksena syntyi henkilöbrändäysopas Go Go Expressin personal trainereille. Opas rakennettiin toimeksiantajan ja kohderyhmän toiveiden ja tarpeiden mukaisesti ajankohtaisia aiheeseen liittyviä lähteitä hyödyksi käyttäen. Tuotoksessa huomioitiin haastatteluiden ja benchmarking -tutkimuksen tulokset. Opas antaa käytännön vinkkejä henkilöbrändin perustan rakentamiseen, henkilöbrändin luomiseen ja brändin mukaisen sisällöntuottamiseen sosiaalisen median kanavissa.
Henkilöbrändäysopas on konkreettinen ja helposti käyttöönotettava apuväline personal trainerei-den brändin rakentamisen tueksi. Opas on sellaisenaan käytettävissä personal trainereiden itse-opiskeluun omassa tahdissa. Lisäksi opasta voidaan hyödyntää toimeksiantajaorganisaatiossa työpajatyöskentelyn pohjana, jossa sen sisältö jalkautetaan personal trainereille.