Sosiaalisen median markkinointi
Kortelainen, Aleksi (2023)
Kortelainen, Aleksi
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023122038594
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023122038594
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tarkastellaan digitaalista markkinointia, ja kuinka sitä yritykset voivat hyödyntää osana markkinointistrategiaa. Tarkastellaan erilaisia sosiaalisen median alustoja ja kuinka niitä voi hyödyntää markkinoinnissa. Opinnäytetyössä tarkastellaan yleisimpiä sosiaalisen median alustoja: Facebook, Instagram, Youtube, Twitter ja Tiktok.
Opinnäytetyön tietoperustassa käydään tarkemmin läpi eri sosiaalisen median alustoja. Selvitetään, mitä mahdollisuuksia näkyvyydellä sosiaalisessa mediassa yrityksillä voi olla ja mitä asioita on hyvä ottaa huomioon, kun valitaan sosiaalisen median alustaa yrityksen käyttöön.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi opasmainen tuotos, jota yritykset voivat käyttää hyödyksi sosiaalisen median markkinoinnissa. Se soveltuu hyvin erityisesti uusille yrityksille, tai yrityksille, joilla sosiaalisen median markkinointi on vähäistä.
Opinnäytetyön tietoperustassa käydään tarkemmin läpi eri sosiaalisen median alustoja. Selvitetään, mitä mahdollisuuksia näkyvyydellä sosiaalisessa mediassa yrityksillä voi olla ja mitä asioita on hyvä ottaa huomioon, kun valitaan sosiaalisen median alustaa yrityksen käyttöön.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi opasmainen tuotos, jota yritykset voivat käyttää hyödyksi sosiaalisen median markkinoinnissa. Se soveltuu hyvin erityisesti uusille yrityksille, tai yrityksille, joilla sosiaalisen median markkinointi on vähäistä.