Tapahtumapalveluiden kehittäminen Hophaus Tahko tislaamoravintolassa
Rantametsä, Elina (2023)
Rantametsä, Elina
2023
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023120534339
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023120534339
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää Tahkolla sijaitsevan tislaamoravintola Hophausin tapahtumapalveluita asiakaskokemuksen näkökulmasta eri menetelmin. Tapahtumapalvelut käsittävät tässä työssä viikoittaiset stand up ja livemusiikki-illat. Toimeksiantajalle tämä oli ensimmäinen kehittämistyö kyseisestä aiheesta.
Opinnäytetyö prosessi alkoi tietopohjan keräämisellä ja menetelmien kartoittamisella, jotka asettivat raamit työn toteuttamiselle. Tutkimusmenetelmäksi valikoitui kvantitatiivinen tutkimus, joka toteutettiin asiakaskyselynä lokakuussa 2023. Asiakaskysely oli sähköinen kysely, jota jaettiin Facebookissa ja Instagramissa. Lisäksi ravintolan tiloissa pystyi vastamaan kyselyyn QR-koodien kautta.
Asiakaskyselyyn vastasi yhteensä 117 henkilöä, jonka jälkeen tulokset analysoitiin ja jalostettiin kehittämisehdotuksiksi. Kysely voidaan todeta onnistuneeksi, sillä tuloksista sai käsityksen tämän hetkisestä asiakastyytyväisyydestä sekä asiakaskokemukseen vaikuttavista yksityiskohdista. Tilaajalle laadittiin kyselyn päätteeksi toimenpide-ehdotukset, joilla voidaan jatkokehittää tapahtumapalveluita asiakaskokemus keskiössä.
Opinnäytetyö prosessi alkoi tietopohjan keräämisellä ja menetelmien kartoittamisella, jotka asettivat raamit työn toteuttamiselle. Tutkimusmenetelmäksi valikoitui kvantitatiivinen tutkimus, joka toteutettiin asiakaskyselynä lokakuussa 2023. Asiakaskysely oli sähköinen kysely, jota jaettiin Facebookissa ja Instagramissa. Lisäksi ravintolan tiloissa pystyi vastamaan kyselyyn QR-koodien kautta.
Asiakaskyselyyn vastasi yhteensä 117 henkilöä, jonka jälkeen tulokset analysoitiin ja jalostettiin kehittämisehdotuksiksi. Kysely voidaan todeta onnistuneeksi, sillä tuloksista sai käsityksen tämän hetkisestä asiakastyytyväisyydestä sekä asiakaskokemukseen vaikuttavista yksityiskohdista. Tilaajalle laadittiin kyselyn päätteeksi toimenpide-ehdotukset, joilla voidaan jatkokehittää tapahtumapalveluita asiakaskokemus keskiössä.