Kumppanuusmarkkinointi-alustan rakentaminen : case: I-turva
Länsilahti, Anni (2023)
Länsilahti, Anni
2023
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060722425
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060722425
Tiivistelmä
Teknologinen kehitys ja kuluttajakäyttäytymisen muutos ovat ajaneet suomalaisen markkinoinnin uudenlaiseen murrokseen. Kuluttajat siirtyvät kasvavissa määrin hoitamaan arkisia asioitaan verkkoon. Yrityksille on hyvin tärkeää päivittää markkinoinnin strategiaansa ja siihen käytettyjä resursseja moderniin toimintaympäristöön sopivammaksi. Verkossa tapahtuva markkinointi on tänä päivänä monessa maassa jo iso osa yritysten markkinointistrategiaa. Suomessa verkkomarkkinoinnin mahdollisuuksia tulisi käyttää vielä monipuolisemmin, koska verkkomarkkinointi pitää sisällään paljon käyttämätöntä potentiaalia.
Tässä työssä tarkastellaan kumppanuusmarkkinointia verkkomarkkinoinnin muotona. Työn aikana suunnitellaan ja rakennetaan uusi kumppanuusmarkkinointiin soveltuva alusta: Case I-turva. I-turva rakennetaan kohdennetusti vakuutusalalle. Uuden alustan suunnittelussa ja rakentamisessa hyödynnetään eri palvelumuotoilun menetelmiä kuten Business Model Canvas.
Työ soveltuu myös käsikirjaksi uuden alustan rakentajalle, sillä prosessi on kuvattu askel kerrallaan. Pilottialusta rakennetaan kustannustehokkaasti julkisia sekä ilmaisia työkaluja käyttäen.
Lopuksi yhteenvetona nostetaan esille pilotin rakentamisvaiheessa esiintyneet haasteet ja niihin liittyvät ratkaisut. Lopuksi esitetään myös suunnitelma tulevista toimenpiteistä alustan saattamiseksi asiakkaiden hyväksymään muotoon. Tutkimus kerää myös vinkkejä uuden alustan rakentajalle sivuston suojauksesta sekä hakukoneoptimoinnista.
Tässä työssä tarkastellaan kumppanuusmarkkinointia verkkomarkkinoinnin muotona. Työn aikana suunnitellaan ja rakennetaan uusi kumppanuusmarkkinointiin soveltuva alusta: Case I-turva. I-turva rakennetaan kohdennetusti vakuutusalalle. Uuden alustan suunnittelussa ja rakentamisessa hyödynnetään eri palvelumuotoilun menetelmiä kuten Business Model Canvas.
Työ soveltuu myös käsikirjaksi uuden alustan rakentajalle, sillä prosessi on kuvattu askel kerrallaan. Pilottialusta rakennetaan kustannustehokkaasti julkisia sekä ilmaisia työkaluja käyttäen.
Lopuksi yhteenvetona nostetaan esille pilotin rakentamisvaiheessa esiintyneet haasteet ja niihin liittyvät ratkaisut. Lopuksi esitetään myös suunnitelma tulevista toimenpiteistä alustan saattamiseksi asiakkaiden hyväksymään muotoon. Tutkimus kerää myös vinkkejä uuden alustan rakentajalle sivuston suojauksesta sekä hakukoneoptimoinnista.