Päiväkirjaopinnäytetyö : asiakkuusjohtamisen kehittäminen henkilöstöpalveluyrityksessä
Hell, Aleksi (2023)
Hell, Aleksi
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023053116456
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023053116456
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on seurata ja raportoida asiakkuusjohtamisen kehittämistä valittujen teemojen kautta asiakkuuspäällikön näkökulmasta. Kirjoittaja työskentelee toimeksiantajayrityksessä asiakkuuspäällikkönä. Työhön kuuluu asiakkuussalkun hallintaa, myyntiä, rekrytointia, kehittämistä ja erilaisia projekteja asiakkaiden kanssa. Lisäksi työssä toimitaan erilaisten sisäisten sidosryhmien, kuten HR:n ja palkkahallinnon, kanssa yhteistyössä.
Opinnäytetyö on kirjoitettu päiväkirjamuodossa. Päiväkirjassa kuvataan yhdeksän viikon ajan päivittäistä työn kehitystä sekä siihen liittyviä oivalluksia. Jokaisen viikon päätteeksi on viikkoraportti, jossa kokonaisuutta analysoidaan ja yhdistetään teoriaan. Päiväkirja käsittelee viikoittain vaihtuvat yhdeksän eri asiakkuuspäällikön työn kannalta olennaista teemaa: strategiaprojekti, kehityskeskustelu ja tavoitteet, ajanhallinta, raportointi, avainasiakkuudet, myynnin automaatio, itseohjautuvuus, sisäinen viestintä sekä onnistunut rekrytointi.
Tietoperustana opinnäytetyössä käytetään kunkin viikon teemaan liittyvää tietokirjallisuutta ja sähköisiä sekä toimeksiantajayrityksen julkaisemattomia materiaaleja. Tietoperustaa on kerätty laajasti kustakin teemasta ja osaa tietoperustasta hyödynnetään myös useamman teeman aikana.
Opinnäytetyön aikana kirjoittaja kehittyi tehtävässään monipuolisesti ja oppi organisoimaan työtään paremmin. Valituista teemoista kerätty tietoperusta ja teoria kehitti kirjoittajan asiantuntijuutta omassa työssään. Osa opinnäytetyössä esitellyistä teemoista, kuten myynnin automaatio, otettiin toimeksiantajayrityksessä käyttöön kirjoittajan aloitteesta jo opinnäytetyön kirjoittamisen aikana. Toimeksiantajayrityksestä saadun palautteen perusteella myös sisäisen viestinnän kehittämisen tietoperusta ja oivallukset otetaan käyttöön toiminnan parantamiseksi.
Kehittämiskohteiksi kirjoittajalle ilmeni ajankäytön hallinta ja työn jäsentelyn tehokkuus.
Opinnäytetyö on kirjoitettu päiväkirjamuodossa. Päiväkirjassa kuvataan yhdeksän viikon ajan päivittäistä työn kehitystä sekä siihen liittyviä oivalluksia. Jokaisen viikon päätteeksi on viikkoraportti, jossa kokonaisuutta analysoidaan ja yhdistetään teoriaan. Päiväkirja käsittelee viikoittain vaihtuvat yhdeksän eri asiakkuuspäällikön työn kannalta olennaista teemaa: strategiaprojekti, kehityskeskustelu ja tavoitteet, ajanhallinta, raportointi, avainasiakkuudet, myynnin automaatio, itseohjautuvuus, sisäinen viestintä sekä onnistunut rekrytointi.
Tietoperustana opinnäytetyössä käytetään kunkin viikon teemaan liittyvää tietokirjallisuutta ja sähköisiä sekä toimeksiantajayrityksen julkaisemattomia materiaaleja. Tietoperustaa on kerätty laajasti kustakin teemasta ja osaa tietoperustasta hyödynnetään myös useamman teeman aikana.
Opinnäytetyön aikana kirjoittaja kehittyi tehtävässään monipuolisesti ja oppi organisoimaan työtään paremmin. Valituista teemoista kerätty tietoperusta ja teoria kehitti kirjoittajan asiantuntijuutta omassa työssään. Osa opinnäytetyössä esitellyistä teemoista, kuten myynnin automaatio, otettiin toimeksiantajayrityksessä käyttöön kirjoittajan aloitteesta jo opinnäytetyön kirjoittamisen aikana. Toimeksiantajayrityksestä saadun palautteen perusteella myös sisäisen viestinnän kehittämisen tietoperusta ja oivallukset otetaan käyttöön toiminnan parantamiseksi.
Kehittämiskohteiksi kirjoittajalle ilmeni ajankäytön hallinta ja työn jäsentelyn tehokkuus.