Business Center Papulas grafiska profil
Ruokanen, Jenny (2014)
Ruokanen, Jenny
Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405239564
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405239564
Tiivistelmä
Den visuella identiteten är en viktig del av ett företags image utåt. Det visuella i företaget är det som varje kund först kommer i kontakt med. Det kan vara allt från logotyp, färger, typografi till visitkort. Det är viktigt att det går en röd tråd genom hela den visuella iden-titeten, och att varje anställd i företaget känner till de olika bitarna som bygger upp ett företags visuella identitet. Hur kunden upplever att företaget presenteras utåt har en bety-delse för hela företagets image. Igenkänning är av central betydelse. Syftet med detta arbete är att utforma en grafisk manual till företaget Business Center Papula Ab. I arbetets teoridel framkommer de viktigaste delområdena för vad visuell identitet är. I slutet av arbetet finns Business Center Papulas grafiska manual presenterad, som skapats under examensarbetets gång.