TikTok-markkinointiviestintäsuunnitelma Helsingin Kahvipaahtimolle
Naumova, Polina (2022)
Naumova, Polina
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060114359
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060114359
Tiivistelmä
Tämä on toiminnallinen opinnäytetyö, joka on tehty toimeksiantona Helsingin Kahvipaahtimolle. Helsingin Kahvipaahtimo on helsinkiläinen pienpaahtimo, joka luo uutta suomalaista kahvikulttuuria. Opinnäytetyön tavoitteena on luoda TikTok-markkinointiviestintäsuunnitelma toimeksiantoyritykselle. TikTok-markkinointiviestintäsuunnitelman tarkoituksena on kasvattaa toimeksiantoyrityksen näkyvyyttä ja tunnettuutta, kasvattaa seuraajien määrää, saada uusia asiakkaita ja lopulta kasvattaa myyntiä. Suunnitelmassa tuli ottaa huomioon yhtenäisyys yrityksen muiden sosiaalisten median kanavien kanssa.
Opinnäytetyön tietoperustassa tutustutaan TikTok-sovellukseen markkinointiviestinnän keinona sekä markkinointiviestinnän suunnitteluun ja digitaaliseen markkinointiin. Toiminnallisessa osuudessa toimeksiantoyritykselle toteutetaan TikTok-markkinointiviestintäsuunnitelma, joka on tehty markkinointiviestinnän suunnitteluprosessin teorian pohjalta.
Opinnäytetyön tuotoksena toimeksiantoyritykselle syntyi viikkoaikataulu, vuosikello sekä videojulkaisujen sisältösuunnitelma ja sisältöesimerkit. TikTok-markkinointiviestintäsuunnitelma tulee heti toimeksiantajan käyttöön. Suunnitelma on tehty yhdelle vuodelle suunnitelman käyttöönottamisesta, jonka jälkeen se on mahdollista päivittää yrityksen uusien tavoitteiden pohjalta.
Opinnäytetyön tietoperustassa tutustutaan TikTok-sovellukseen markkinointiviestinnän keinona sekä markkinointiviestinnän suunnitteluun ja digitaaliseen markkinointiin. Toiminnallisessa osuudessa toimeksiantoyritykselle toteutetaan TikTok-markkinointiviestintäsuunnitelma, joka on tehty markkinointiviestinnän suunnitteluprosessin teorian pohjalta.
Opinnäytetyön tuotoksena toimeksiantoyritykselle syntyi viikkoaikataulu, vuosikello sekä videojulkaisujen sisältösuunnitelma ja sisältöesimerkit. TikTok-markkinointiviestintäsuunnitelma tulee heti toimeksiantajan käyttöön. Suunnitelma on tehty yhdelle vuodelle suunnitelman käyttöönottamisesta, jonka jälkeen se on mahdollista päivittää yrityksen uusien tavoitteiden pohjalta.