Yhteistyön kehittäminen silmälääkäreiden ja optikkoliikkeen välillä yhteyspäällikön näkökulmasta
Hyvärinen, Susanna (2022)
Hyvärinen, Susanna
2022
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202204094818
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202204094818
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tavoitteena oli selvittää silmälääkäriyhteistyön nykyistä tilaa organisaatiossa ja tämän kehittämistä yhteyspäällikön toimesta.
Opinnäytetyön teoriaosassa käsiteltiin viestinnän kehittämistä eri kanavissa yhteyspäällikön ja yrityksen näkökulmasta sekä miten myymäläyhteistyötä silmälääkäreiden vastaanotolla voitaisiin parantaa kaikkia osapuolia kuunnellen ja niin, että asiakkaita palvellaan parhaalla mahdollisella tavalla taloudellisesti ja tuloksellisesti.
Opinnäytetyössä pohdittiin mainonnan ja markkinoinnin näkökulman kehittämistä eri kanavissa näkyvyyden parantamiseksi niin yhteistyökumppaneille kuin asiakkaillekin.
Tyytyväisyyskyselyn tuloksena todettiin yhteistyön näkyvyyden ja myymäläyhteistyön tärkeyden ylläpitäminen sekä jatkuvan kouluttautumisen ja kehittämisen tarpeellisuus sekä vaikuttamisen mahdollisuus näiden toteutuksissa.
Opinnäytetyössä yrityksen näkökulmasta ymmärrettiin ajantasaisen tiedon välittäminen, vuorovaikutuksen tärkeyden sekä jatkuvan yhteistyön ylläpitämisen työstäminen sekä nopeasti muuttuvien tilanteiden huomioiminen yhteistyössä.Silmälääkäriyhteistyön perusta kaikille osapuolille on tuottaa laadukkaita palveluita asiakkaille kaikkia osapuolia kunnioittaen.
Opinnäytetyön teoriaosassa käsiteltiin viestinnän kehittämistä eri kanavissa yhteyspäällikön ja yrityksen näkökulmasta sekä miten myymäläyhteistyötä silmälääkäreiden vastaanotolla voitaisiin parantaa kaikkia osapuolia kuunnellen ja niin, että asiakkaita palvellaan parhaalla mahdollisella tavalla taloudellisesti ja tuloksellisesti.
Opinnäytetyössä pohdittiin mainonnan ja markkinoinnin näkökulman kehittämistä eri kanavissa näkyvyyden parantamiseksi niin yhteistyökumppaneille kuin asiakkaillekin.
Tyytyväisyyskyselyn tuloksena todettiin yhteistyön näkyvyyden ja myymäläyhteistyön tärkeyden ylläpitäminen sekä jatkuvan kouluttautumisen ja kehittämisen tarpeellisuus sekä vaikuttamisen mahdollisuus näiden toteutuksissa.
Opinnäytetyössä yrityksen näkökulmasta ymmärrettiin ajantasaisen tiedon välittäminen, vuorovaikutuksen tärkeyden sekä jatkuvan yhteistyön ylläpitämisen työstäminen sekä nopeasti muuttuvien tilanteiden huomioiminen yhteistyössä.Silmälääkäriyhteistyön perusta kaikille osapuolille on tuottaa laadukkaita palveluita asiakkaille kaikkia osapuolia kunnioittaen.