Mainonnan vastaanottaja : Verkkokyselytutkimus Pielaveden kunnan mainosvideosta
Penttinen, Joonas (2013)
Penttinen, Joonas
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013121621439
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013121621439
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni tarkoituksena oli suunnitella ja valmistaa Pielaveden kunnalle mainosvideo ja selvittää kyselytutkimuksen avulla, millaisia mielikuvia video herättää katsojissa ja millaiset asiat ovat vaikuttaneet katsojien tulkintaan mainostettavasta kohteesta.
Opinnäytetyöni teoreettinen tausta keskittyy tarkastelemaan mainontaa vastaanottajan näkökulmasta. Kyselytutkimus toteutettiin verkkokyselynä. Kyselytutkimus on laadullista tutkimusta. Kyselytutkimukseen vastasi 43 henkilöä ympäri Suomen.
Opinnäytetyöni keskeisimpiä havaintoja olivat, kuinka omia tietoja ja kokemuksia käytetään mielikuvien muodostamiseen mainostettavasta asiasta. Mainonnan vastaanottajien vastauksissa korostui muista samankaltaisista asioista erottautumisen tärkeys markkinoinnissa.
Opinnäytetyöni teoreettinen tausta keskittyy tarkastelemaan mainontaa vastaanottajan näkökulmasta. Kyselytutkimus toteutettiin verkkokyselynä. Kyselytutkimus on laadullista tutkimusta. Kyselytutkimukseen vastasi 43 henkilöä ympäri Suomen.
Opinnäytetyöni keskeisimpiä havaintoja olivat, kuinka omia tietoja ja kokemuksia käytetään mielikuvien muodostamiseen mainostettavasta asiasta. Mainonnan vastaanottajien vastauksissa korostui muista samankaltaisista asioista erottautumisen tärkeys markkinoinnissa.