Haku
Viitteet 1-10 / 12
Sosiaalisten normien hyödyntäminen zero waste -aiheisessa viestinnässä
(2020)
Julkinen keskustelu ilmastonmuutoksesta ja luonnonvarojen ylikulutuksesta on lisääntynyt viime vuosina. Yksi vastaus esillä olevaan ylikulutusongelmaan on zero waste -ajattelu. Arjen kontekstissa zero waste tarkoittaa ...
Saavutettavuuden sietämätön epäsaavutettavuus : Sisällöllinen saavutettavuus verkkosuunnittelussa
(2020)
Tämä opinnäytetyö käsittelee sisällöllistä eli kognitiivista saavutettavuutta verkkosivustojen visuaalisen suunnittelun näkökulmasta. Työn tavoitteena on asettaa selkeät, teknologia-agnostiset ohjeet, joita visuaalinen ...
The History of Motion Capture Within The Entertainment Industry
(2020)
This thesis is intended to go over the compact history of motion captures development. Motion capture is a rapidly developing technology in the animation world and is constantly evolving, meaning that there is a lot of ...
Miten osallistaa opiskelijat verkkokoulutuksen suunnitteluun?
(2021)
Tutkimuksen aiheena on asiakkaiden osallistamisen tapojen kehittäminen verkkokulutuksen suunnitteluprosessissa. Tutkimuskysymyksenä on: miten osallistaa opiskelijat mukaan verkkokoulutuksen suunnitteluun?
Osallistamisen ...
Sarjakuvatyyliä 3D-maailmassa : 3D-hahmon sävyttäminen kaksiulotteisen näköiseksi
(2022)
Opinnäytetyö käsittelee 3D-hahmoja, joista on tietynlaisin valaistus- ja varjostusmenetelmin tehty kaksiulotteisen näköisiä ja sarjakuvien tapaan tyyliteltyjä. Tällaisia hahmoja esiintyy erityisesti animaatiosarjoissa ja ...
Viranomaisviestinnän tilaisuuksien digitalisoituminen : Finanssivalvonnan tilaisuudet koronapandemian aikana
(2021)
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin, miten erilaiset viranomaisviestinnän tilaisuudet digitalisoituivat koronapandemian aikana. Koronapandemian myötä tilaisuuksien järjestelyissä oli otettava käyttöön digitaalisempia tapoja ...
Musta, ruskea vai sininen? : katsaus "tummaihoisuuteen" osana rodullistavaa merkistöä kuvituksessa
(2022)
Opinnäytetyössä tarkastellaan erinäisiä ”tummaihoisuuden” visuaalisen esittämisen käytäntöihin vaikuttavia seikkoja Suomen yhteiskunnallisessa ja kulttuurisessa kontekstissa tavalla, joka pyrkii palvelemaan kuvittajaa ...
Ympäristöllisen tarinankerronnan rakentaminen videopeleissä ja VR-ympäristöissä
(2022)
Opinnäytetyö käsittelee kolmiulotteisissa videopeleissä tapahtuvaa ympäristölähtöistä tarinankerrontaa käsitteenä ja sen rakentamisessa huomioonotettavia asioita. Tarkasteltavana ovat myös työkalut ja elementit, joilla ...
Harrastus työn sisällä : kuinka Rakennusliiton toimitsijat saatiin tuottamaan sisältöä sosiaaliseen mediaan
(2021)
Tässä opinnäytetyössä kehitettiin ammattiliiton sosiaalisen median viestintää. Tavoitteena oli saada Rakennusliiton toimitsijat – liiton työntekijät, jotka tekevät edunvalvontatyötä rakennusalan työpaikoilla – tuottamaan ...
Lempeästi, tiukasti, järjestelmällisesti : apulaisohjauksen ytimessä
(2023)
Apulaisohjaajan työnkuva on laaja. Tässä työssä keskitytään selkeyttämään apulais-ohjaajan työnkuvaa. Opinnäytetyössä etsitään vastauksia seuraaviin kysymyksiin: Miten apulaisohjaaja valmistautuu kuvausjaksoon, hallitsee ...