Inbound-markkinoinnissa onnistumisen opas pienille ja keskisuurille B2B-yrityksille
Pekkala, Ville (2021)
Pekkala, Ville
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105118159
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105118159
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda opas inbound-markkinoinnissa onnistumiseen sitä harkitseville pienille ja keskisuurille B2B-yrityksille. Aihe valittiin oman mielenkiinnon ja käytännön kokemuksen pohjalta.
Työ on luonteeltaan toiminnallinen opinnäytetyö, jossa hyödynnetään laadullista tutkimusmenetelmää asiantuntijahaastattelussa. Haastatteluiden tutkimusaineisto kerättiin puolistrukturoitua teemahaastattelua hyödyntämällä. Haastateltavina olivat kolme B2B-markkinoinnin asiantuntijaa, joilla on hyvä ymmärrys inbound-markkinoinnista. Teoreettinen viitekehys koostuu inbound-markkinoinnista, kohderyhmän tuntemisesta, sisältömarkkinoinnista ja markkinoinnin mittaamisesta.
Opinnäytetyön lopputuloksena syntyi käytännönläheinen opas inbound-markkinoinnissa onnistumiseen, sitä harkitseville pienille ja keskisuurille B2B-yrityksille. Oppaassa korostuu kohderyhmän tuntemisen, sisältömarkkinoinnin ja markkinoinnin mittaamisen vaikutus inbound-markkinoinnissa onnistumiseen. Havaintoja tukevat työn teoriapohja sekä asiantuntijahaastattelut.
Työ on luonteeltaan toiminnallinen opinnäytetyö, jossa hyödynnetään laadullista tutkimusmenetelmää asiantuntijahaastattelussa. Haastatteluiden tutkimusaineisto kerättiin puolistrukturoitua teemahaastattelua hyödyntämällä. Haastateltavina olivat kolme B2B-markkinoinnin asiantuntijaa, joilla on hyvä ymmärrys inbound-markkinoinnista. Teoreettinen viitekehys koostuu inbound-markkinoinnista, kohderyhmän tuntemisesta, sisältömarkkinoinnista ja markkinoinnin mittaamisesta.
Opinnäytetyön lopputuloksena syntyi käytännönläheinen opas inbound-markkinoinnissa onnistumiseen, sitä harkitseville pienille ja keskisuurille B2B-yrityksille. Oppaassa korostuu kohderyhmän tuntemisen, sisältömarkkinoinnin ja markkinoinnin mittaamisen vaikutus inbound-markkinoinnissa onnistumiseen. Havaintoja tukevat työn teoriapohja sekä asiantuntijahaastattelut.