Haku
Viitteet 1-10 / 13
3D-mallinnus taidemuotona
(2020)
Opinnäytetyön tavoitteena on tutkia mitä 3D-mallinnus on, miten sitä tehdään ja miten
taide on tärkeänä osana 3D-mallinnusta ja tietoteknistä alaa.
3D-tulostus valmistuksen prosessina – menetelmät ja käytäntö
(2022)
3D-tulostus on saavuttamassa pisteen, jossa sitä voidaan soveltaa saman kaltaisessa mittakaavassa kuin perinteisiä valmistuksen menetelmiä ja se on laajasti tulkittu keskeiseksi osaksi neljättä teollista vallankumousta. ...
3D-tulostaminen
(2021)
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää mitä 3D-tulostaminen on. Työssä selvitetään, kuinka monimuotoinen 3D-tulostusprosessi on, ja mistä se koostuu. Osa-alueina tietoperustassa ovat 3D-mallinnus, 3D-tulostamisen ...
Älyruukku - ePlant
(2021)
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on luoda saatavilla olevan kirjallisuuden, komponenttien
sekä oman kokemuksen pohjalta automatisoitu kastelujärjestelmä, jota voidaan hallinnoida
sille rakennetun applikaation kautta. ...
3D-tekniikan hyödyntäminen robotiikassa
(2022)
Opinnäytetyö on kattava tietopaketti 3D-mallinnuksen ja -tulostamisen eri osa-alueista, kehitysympäristöistä ja robotiikan kehittämisestä. 3D-tulostamista voidaan hyödyntää yhä enenevissä määrin erilaisiin käyttötarkoituksiin ...
Materiaalinhallinta Blender 3D -mallinnusohjelmassa
(2022)
Opinnäytetyön tavoitteena on tutkia Blender 3D -mallinnusohjelman sisältämää solmujärjestelmää, jonka avulla voidaan luoda fotorealistisia materiaaleja mallinnettuihin 3D-objekteihin ja sitä mukaa renderöitäväksi 2D-kuviksi. ...
STM32-mikrokontrolleri robotiikka-alustana
(2021)
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia mikrokontrollereita, sulautettuja järjestelmiä ja varsinkin kehityspiirejä, ja niiden ohjelmointia. Näiden tutkimusten perusteella suunniteltiin etäohjattava robotti.
Työn teoriaosuudessa ...
Yrityksen uusasiakashankinnan kehittäminen - Case IvStudio
(2020)
3D-mallinnus on kasvava trendi digitalisoitumisen myötä muuttuneessa yhteiskunnassa. Mallinnusta hyödynnetään työkaluna eri aloilla usein kuvaamaan asioita, joita ei ole vielä valmistettu. Mallinnuksen avulla vielä aineettomia ...
3D-vaatemallin toteutus ja upotus verkkokauppapalveluun
(2022)
Tämän opinnäytetyön tarkoitus on tuottaa 3D vaatemalli ja upottaa se MyCashflow verkkopalvelulla luotuun sivustoon. Vaatteet mallinnetaan käyttäen Blenderiä ja sen lisäosia. Sketchfabiä käytetään 3D-mallin upottamiseen ...
3D-ympäristön mallintaminen Blenderillä
(2022)
Toiminnallinen opinnäytetyö käsittelee projektia, jossa toimeksiantaja Mia Mäkelä on tilannut 3D-mallinnetun ympäristön. Opinnäytetyö toteutetaan osana suurempaa projektia, jossa tuotetaan audiovisuaalinen teos tulevaan ...