Haku
Viitteet 1-6 / 6
Utformningen av den fysiska lärmiljön på daghemmet och barnets delaktighet i processen
(2023)
Detta lärdomsprov är en allmän litteraturstudie. Syftet är att öka kunskapen om hur man formar en lämplig lärmiljö på daghemmet och hur man får barnet delaktigt i processen. Fokuset på arbetet ligger på barn i 3–5 årsåldern. ...
Interprofessionellt samarbete inom småbarnspedagogiken
(2023)
Det finns ett stort behov av att utveckla tjänster för barn och familjer för att förstärka förutsättningarna för tidigt stöd för barn. Inom småbarnspedagogiken bör man ta hänsyn till alla barns individuella behov, ...
Stödjande av kompisrelationer för barn i 3-5-årsåldern i småbarnspedagogiken med fokus på den sociala och emotionella utvecklingen
(2023)
Detta lärdomsprov är en allmän litteraturstudie som har som syfte att öka kunskapen om hur professionella inom småbarnspedagogiken kan främja delaktighet och gemenskap i barngruppen. Frågeställningen för lärdomsprovet är: ...
Sexualfostrans betydelse inom småbarnspedagogiken: en allmän litteraturstudie
(2023)
Detta lärdomsprov är ett beställningsarbete av småbarnspedagogiken inom Helsingfors stad. Syftet med detta lärdomsprov är att öka kunskap om sexualfostrans betydelse inom småbarnspedagogiken. Fokus i detta arbete ligger ...
Lekens betydelse för kompisrelationer bland barn i lekåldern
(2023)
Lärdomsprovet tar reda på vilken betydelse lek har för kompisrelationer bland barn i lekåldern. Avhandlingen gjordes på uppdrag av Helsingfors stad och ämnet var utvecklingen av småbarnspedagogiken i huvudstadsregionen - ...
Delaktighet inom småbarnspedagogiken: en kvantitativ analys av barns roll i verksamhetsplaneringen
(2023)
Detta är ett beställningsarbete av Helsingfors stad ämnat att undersöka hur delaktiga barn är i verksamhetsplaneringen som innefattar vardagen på daghemmen. Det är personalen från enbart svenskspråkiga daghem med grupper ...