Haku
Viitteet 1-6 / 6
Kroppsnära digitala uppföljningsverktyg vid fysisk aktivitet : Utveckling av ett digitalt pedagogiskt inlärningsverktyg inom SotePeda 24/7-projektet
(2020)
Otillräcklig fysisk aktivitet är ett världsomfattande folkhälsoproblem. Genom att använda oss av teknologiska framsteg, som verktyg vid fysisk aktivitet kan ett individcentrerat stöd och uppföljning fördelaktigt utnyttjas. ...
Utformningen av den fysiska lärmiljön på daghemmet och barnets delaktighet i processen
(2023)
Detta lärdomsprov är en allmän litteraturstudie. Syftet är att öka kunskapen om hur man formar en lämplig lärmiljö på daghemmet och hur man får barnet delaktigt i processen. Fokuset på arbetet ligger på barn i 3–5 årsåldern. ...
Utforskning av pedagogisk praktik - en drivkraft för framtidens Arcada
(Yrkeshögskolan Arcada, 2021)
Hur utomhuspedagogiken bidrar till barnets delaktighet
(2023)
Enligt grunderna för planen för småbarnspedagogik bör utomhusmiljön beräknas som en lärmiljö för barn inom småbarnspedagogisk verksamhet. Samtidigt hör det till barnens rättigheter att bli hörda och att få vara delaktiga ...
Pandemins påverkan på utsatta familjer : En litteraturstudie inom småbarnspedagogiken
(2022)
I mars 2020 stängdes småbarnspedagogiken ner i Finland och på många håll i värden då Covid 19 utvecklades till en pandemi. Endast vissa barn fick stanna kvar i småbarnspedagogikens verksamhet, medan resten av barnen behövde ...
Analys av autograderingslösningar för effektiv utvärdering av programmeringsuppgifter
(2023)
Autogradering har blivit ett stort ämne för skolar att tänka på under de senaste åren,
och på grund av det så har skolor börjar fundera om det är värt att ta en sådan till bruk. Autogradering har den potentialen att ...