Markkinointimateriaalina yritysopas BP hair Oy:lle
Montonen, Tiina (2020)
Montonen, Tiina
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020120426176
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020120426176
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää BP hair Oy-brändin identiteettiä ja tunnettavuutta sisältömarkkinoinnin keinoin. Yhteistyöyrityksenä opinnäytetyölle toimi BP hair Oy. Kehitysehdotuksena kokeiltiin yrityksen perinteisten markkinointityylien sijasta inbound-markkinointia. Inbound-markkinointi toteutettiin ladattavana BP hair Oy-yritysoppaana. Lisäksi opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa toteutettiin sisältömarkkinoinnin strategia BP hair Oy-yritysoppaan markkinointikampanjaa varten. Kampanjan onnistumista analysoitiin Google Analytics-ohjelman, sosiaalisen median kanavien data-analytiikan, verkkosivuston markkinointidatan sekä latauskertojen perusteella. Työn teoriaosuudessa käsiteltiin muun muassa inbound-markkinointia, brändi-identiteetin kehittämistä, sisältömarkkinointia sekä sisältömarkkinoinnin suunnittelua. Markkinointikampanjan tulokset analysoitiin kampanjan loputtua. Tulosten analysoinnin jälkeen voitiin todeta, että tavoitteet ylitettiin kaikilta osin. Markkinointikampanjan tuloksien perusteella voitiin todeta, että inbound-markkinoinnilla olisi kysyntää myös kosmetiikka-alalla ja kyseinen markkinointikeino sopisi pienemmänkin yrityksen hyödynnettäväksi. The aim of this Bachelor’s thesis was to develop the identity and awareness of the BP hair Oy brand through content marketing. BP hair Oy acted as a co-operation company for the thesis. As a development proposal, inbound marketing was tested instead of the company’s traditional marketing styles. Inbound marketing was carried out as a downloadable BP hair Oy company guide. In addition, in the functional part of the thesis, a content marketing strategy was implemented for the marketing campaign of the BP hair Oy’s company guide. The success of the campaign was analyzed based on Google Analytics, data analytics of social media channels, website marketing data, and download times. The theoretical part discussed topics such as inbound marketing, brand identity development, content marketing, and content marketing planning. The results of the marketing campaign were analyzed after the end of the campaign. After analyzing the results, it was found that the targets were exceeded in all respects. Based on the results of the marketing campaign, it could be concluded that there is a demand for inbound marketing in the cosmetics sector and that this marketing tool would be suitable even for smaller companies.