Vastuullisuus ja palvelun laatu Suomen Henkilöstötalon yritysasiakastoiminnassa
Laaksonen, Samu (2020)
Laaksonen, Samu
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020112323787
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020112323787
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää Suomen Henkilöstötalon yritysasiakkaiden mielikuva vastuullisuudesta ja palvelun laadusta yrityksen toiminnassa. Lisäksi tarkasteltiin, mitä lisäarvoa voidaan saada vastuullisuudella, palvelun laadulla ja eettisyydellä.
Opinnäytetyö toteutettiin tekemällä Suomen Henkilöstötalon yritysasiakkaille kysely, jossa kysyttiin heidän mielikuviaan ja mielipiteitään esimerkiksi vastuullisuudesta, palvelun laadusta, eettisyydestä ja laadunhallinnasta. Kysymykset pohjautuivat Suomen Henkilöstötalon arvoihin, toiminnan kulmakiviin ja peruskysymyksiin vastuullisuudesta, eettisyydestä sekä laadunhallinnasta.
Opinnäytetyön tulokseksi saatiin Suomen Henkilöstötalon yritysasiakkaiden mielikuvia ja mielipiteitä Suomen Henkilöstötalon toiminnasta. Tarkastelemalla kyselyyn saatuja vastauksia ja teoriaosuuden havaintoja pystyttiin antamaan Suomen Henkilöstötalolle kehityskohteita heidän toiminnassaan. Kehityskohteita ovat: laatia eettinen koodi ja vastuullisuusohjelma, suunnitella ja toteuttaa yritysasiakkaiden suuntaan arvokampanja, edelleen kehittää mittaristoa ja dokumentointijärjestelmää palautteille ja kehitysehdotuksille, tarkastella tyytyväisyyskyselyiden vastaukset yritysasiakkaiden ja kohteen työntekijöiden kanssa sekä viestiä vastuullisesta toiminnasta eri sidosryhmille.
Opinnäytetyön tuloksia voidaan hyödyntää Suomen Henkilöstötalon toiminnassa niin heidän yritysasiakkaiden suuntaan kuin sisäiseen henkilöstön sitouttamiseen ja toiminnan kehittämiseen. Suomen Henkilöstötalo tulee tekemään yritysasiakkaiden arvokampanjan. Lisäksi he tulevat tarkastelemaan mittaristoa ja kehitysehdotuksien osalta dokumentointijärjestelmää. Opinnäytetyön pohjalta voidaan lisäksi tarkemmin tarkastella eettisyyttä. Tämän opinnäytetyön jatkumona voitaisiin laatia esimerkiksi eettiset ohjeet Suomen Henkilöstötalolle. The objective of this thesis was to be found out the conception of sustainability and service quality of the corporate customers of Suomen Henkilöstötalo. In addition, the added value of sustainability, service quality and ethics was examined.
The thesis was carried out by conducting a survey of the corporate customers of Suomen Henkilöstötalo asking for their conceptions and opinions on sustainability, service quality, ethics and quality management, for example. The questions were based on the company values of Suomen Henkilöstötalo, the cornerstones of operations and the basic issues of responsibility, ethics and quality management. In addition, the thesis examines the above issues through theory, i.e. how the company benefits from using them.
The thesis resulted in conception and opinions from Suomen Henkilöstötalo corporate customers on the activities of Suomen Henkilöstötalo. By looking at the survey responses received and the observations of the theory section, it was possible to provide Suomen Henkilöstötalo with development targets in their operations. The areas of development includes: to develop an ethical code and a sustainability program, to plan and implement a value campaign for corporate customers, to further develop the dashboard and documentation system for feedback and development proposals, to review the responses of satisfaction surveys with corporate customers and employees of Suomen Henkilöstötalo, and to communicate responsible activities to different interest groups.
The results of the thesis can be used in the operations of Suomen Henkilöstötalo, both in the direction of their corporate customers, and in internal employee engagement and operational development. Suomen Henkilöstötalo will carry out a value campaign for corporate customers and will also look at the instrument cluster and the documentation system for development proposals. The continuation of this thesis could be, for example, ethical guidelines for Suomen Henkilöstötalo.
Opinnäytetyö toteutettiin tekemällä Suomen Henkilöstötalon yritysasiakkaille kysely, jossa kysyttiin heidän mielikuviaan ja mielipiteitään esimerkiksi vastuullisuudesta, palvelun laadusta, eettisyydestä ja laadunhallinnasta. Kysymykset pohjautuivat Suomen Henkilöstötalon arvoihin, toiminnan kulmakiviin ja peruskysymyksiin vastuullisuudesta, eettisyydestä sekä laadunhallinnasta.
Opinnäytetyön tulokseksi saatiin Suomen Henkilöstötalon yritysasiakkaiden mielikuvia ja mielipiteitä Suomen Henkilöstötalon toiminnasta. Tarkastelemalla kyselyyn saatuja vastauksia ja teoriaosuuden havaintoja pystyttiin antamaan Suomen Henkilöstötalolle kehityskohteita heidän toiminnassaan. Kehityskohteita ovat: laatia eettinen koodi ja vastuullisuusohjelma, suunnitella ja toteuttaa yritysasiakkaiden suuntaan arvokampanja, edelleen kehittää mittaristoa ja dokumentointijärjestelmää palautteille ja kehitysehdotuksille, tarkastella tyytyväisyyskyselyiden vastaukset yritysasiakkaiden ja kohteen työntekijöiden kanssa sekä viestiä vastuullisesta toiminnasta eri sidosryhmille.
Opinnäytetyön tuloksia voidaan hyödyntää Suomen Henkilöstötalon toiminnassa niin heidän yritysasiakkaiden suuntaan kuin sisäiseen henkilöstön sitouttamiseen ja toiminnan kehittämiseen. Suomen Henkilöstötalo tulee tekemään yritysasiakkaiden arvokampanjan. Lisäksi he tulevat tarkastelemaan mittaristoa ja kehitysehdotuksien osalta dokumentointijärjestelmää. Opinnäytetyön pohjalta voidaan lisäksi tarkemmin tarkastella eettisyyttä. Tämän opinnäytetyön jatkumona voitaisiin laatia esimerkiksi eettiset ohjeet Suomen Henkilöstötalolle.
The thesis was carried out by conducting a survey of the corporate customers of Suomen Henkilöstötalo asking for their conceptions and opinions on sustainability, service quality, ethics and quality management, for example. The questions were based on the company values of Suomen Henkilöstötalo, the cornerstones of operations and the basic issues of responsibility, ethics and quality management. In addition, the thesis examines the above issues through theory, i.e. how the company benefits from using them.
The thesis resulted in conception and opinions from Suomen Henkilöstötalo corporate customers on the activities of Suomen Henkilöstötalo. By looking at the survey responses received and the observations of the theory section, it was possible to provide Suomen Henkilöstötalo with development targets in their operations. The areas of development includes: to develop an ethical code and a sustainability program, to plan and implement a value campaign for corporate customers, to further develop the dashboard and documentation system for feedback and development proposals, to review the responses of satisfaction surveys with corporate customers and employees of Suomen Henkilöstötalo, and to communicate responsible activities to different interest groups.
The results of the thesis can be used in the operations of Suomen Henkilöstötalo, both in the direction of their corporate customers, and in internal employee engagement and operational development. Suomen Henkilöstötalo will carry out a value campaign for corporate customers and will also look at the instrument cluster and the documentation system for development proposals. The continuation of this thesis could be, for example, ethical guidelines for Suomen Henkilöstötalo.