Suomalaisen matkapaketin kehittäminen korealaisille matkailijoille
Choi, Anhee (2020)
Lataukset:
Choi, Anhee
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020112023579
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020112023579
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on suomalaisen matkapaketin kehittäminen korealaisille matkailijoille ja toimeksiantajana on Moo Gung Hwa Ky. Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena on luoda uudenlainen matkapaketti Suomeen korealaisille matkailijoille, jotta heidän kiinnostus Suomea kohtaan kasvaisi.
Viime vuosina Suomen tullessa trendikkäämmäksi matkakohteeksi, matkailijoiden kokonaislukumäärä on kasvussa Suomessa, ja myös korealaiset ovat kiinnostuneempia Suomesta matkakohteena. Etelä-Koreassa on tarjolla kiertuematka pohjoismaihin, muttei yksistään Suomeen, joten paketin luominen saattaisi houkutella uusia korealaisia matkailijoita Suomeen.
Opinnäytetyö alkaa teoriaosuudella ja opinnäytetyössä käsitellään tuotteen suunnittelua ja sen arviointia. Teoriaosuudessa tutkitaan korealaisten matkailu tottumuksia sekä heidän matkustustrendejä. Lisäksi tarkastellaan Suomen suosituimpia matkakohteita, matkapaketin määritelmiä ja erilaisten matkapakettien tyyppejä. Lopussa avataan tuotteen suunnittelun monivaiheista prosessia selkeämmin. Tuotteen arviointi perustuu korealaisten matkailijoiden näkökulmaan, sillä arvioinnin on tehnyt Suomessa asuva korealainen ja Suomessa matkailleet korealaiset. Opinnäytetyön tekijä on arvioinut tuotteen vahvuuksia ja heikkouksia omasta näkökulmasta.
Matkapakettimme sisältää mökkimajoituksen sekä korealaiset ja suomalaiset ateriat, oppaan, tulkin ja aktiviteetit. Matka alkaa Helsinki-Vantaan lentokentältä ja jatkuu sieltä suomalaiseen luontoon ja mökkeilyyn. Matkan aikana matkailija voi tutusta suomalaisen puhtaaseen luontoon sekä kauniiseen kaupungin tunnelmaan. Matkapaketti on tarkoitettu 35-70-vuotiaille, korkeampi tuloisille korealaisille matkailijoille, jotka ovat kiinnostuneita suomalaisesta mökkeilystä, luonnosta ja kulttuurista. Halutessaan matkapakettimme voi myydä matkatoimistoon toimeksiantaja Moo Gung Hwa Ky. Loppuosassa kerrotaan tuotteen markkinointitavoista, joina käytetään erilaisia sosiaalisen median kanavia sekä tavoista, miten edistetään tuotteen myyntiä.
Viime vuosina Suomen tullessa trendikkäämmäksi matkakohteeksi, matkailijoiden kokonaislukumäärä on kasvussa Suomessa, ja myös korealaiset ovat kiinnostuneempia Suomesta matkakohteena. Etelä-Koreassa on tarjolla kiertuematka pohjoismaihin, muttei yksistään Suomeen, joten paketin luominen saattaisi houkutella uusia korealaisia matkailijoita Suomeen.
Opinnäytetyö alkaa teoriaosuudella ja opinnäytetyössä käsitellään tuotteen suunnittelua ja sen arviointia. Teoriaosuudessa tutkitaan korealaisten matkailu tottumuksia sekä heidän matkustustrendejä. Lisäksi tarkastellaan Suomen suosituimpia matkakohteita, matkapaketin määritelmiä ja erilaisten matkapakettien tyyppejä. Lopussa avataan tuotteen suunnittelun monivaiheista prosessia selkeämmin. Tuotteen arviointi perustuu korealaisten matkailijoiden näkökulmaan, sillä arvioinnin on tehnyt Suomessa asuva korealainen ja Suomessa matkailleet korealaiset. Opinnäytetyön tekijä on arvioinut tuotteen vahvuuksia ja heikkouksia omasta näkökulmasta.
Matkapakettimme sisältää mökkimajoituksen sekä korealaiset ja suomalaiset ateriat, oppaan, tulkin ja aktiviteetit. Matka alkaa Helsinki-Vantaan lentokentältä ja jatkuu sieltä suomalaiseen luontoon ja mökkeilyyn. Matkan aikana matkailija voi tutusta suomalaisen puhtaaseen luontoon sekä kauniiseen kaupungin tunnelmaan. Matkapaketti on tarkoitettu 35-70-vuotiaille, korkeampi tuloisille korealaisille matkailijoille, jotka ovat kiinnostuneita suomalaisesta mökkeilystä, luonnosta ja kulttuurista. Halutessaan matkapakettimme voi myydä matkatoimistoon toimeksiantaja Moo Gung Hwa Ky. Loppuosassa kerrotaan tuotteen markkinointitavoista, joina käytetään erilaisia sosiaalisen median kanavia sekä tavoista, miten edistetään tuotteen myyntiä.