Instagramin mahdollisuudet yritysmarkkinoinnissa : case: OP Koti Lounaismaa Oy
Kielo, Jyri; Paukkeri, Jere (2020)
Kielo, Jyri
Paukkeri, Jere
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202005087914
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202005087914
Tiivistelmä
Markkinoinnin digitalisoitumisen myötä yrityksille on avautunut uusia mahdollisuuksia yritystoiminnan kehittämiseen ja yritystoiminnan ylläpitämiseen. Sosiaalisesta mediasta on tullut yrityksille erittäin tärkeä markkinoinnin kanava, jonka mahdollisuudet ovat lähes rajattomat. Tämän opinnäytetyön toimeksiantona on selvittää, miten kiinteistövälitysyritys pystyy hyödyntämään Instagramia yritystoiminnassaan, sekä luoda OP Koti Lounaismaalle toimintasuunnitelma Instagramin luomiseen ja sen aktiiviseen ylläpitämiseen.
Instagram-toimintasuunnitelma OP Koti Lounaismaalle toteutetaan tutkimalla toimeksiantajan kilpailevien yritysten sosiaalisten medioiden käyttöä, sekä perehtymällä Instagram-sovelluksen toimintoihin ja sen markkinoinnin keinoihin. Kilpailijatutkimus rajoittuu sosiaalisen median kanaviin, jotka ovat Instagram ja Facebook.
Opinnäytetyön tuloksena OP Koti Lounaismaa saa tarkan toimintasuunnitelman Instagram-yritystilin käyttöä varten. Instagram-toimintasuunnitelmassa annetaan omia näkemyksiä tutkimusten perusteella, miten toimeksiantajan kannattaa Instagram-sovellusta hyödyntää omassa yritystoiminnassaan. Toimeksiantaja odottaa opinnäytetyöltä selvitystä alueen kilpailijoiden Instagramin käyttöasteesta ja miten he sitä hyödyntävät omassa markkinoinnissaan. Lisäksi toimeksiantaja haluaa kartoittaa nuoremman ikäpolven tavoittamisen mahdollisuuksista Instagramissa.
Työn ensimmäinen vaihe, jossa tutkittiin toimeksiantajan toimialueen kilpailijoita onnistui hyvin, mutta kilpailijakartoitusta olisi pitänyt rajata tarkemmin täsmällisemmän lopputuloksen saamiseksi. Instagram-toimintasuunnitelmaan saatiin kattavaa tietoa Instagramista, sekä sen käyttömahdollisuuksista, joita toimeksiantaja hyödyntää tulevaisuudessa omassa markkinoinnissaan. The digitalisation of marketing later opened up new opportunities for companies to develop and sustain their business. Social media has become the most important marketing channel for companies with the opportunity to reach the limitless. If the assignment of the thesis is to find out how a real estate company can utilize Instagram in its business operations, look at OP Koti Lounaismaa's action plan for creating Instagram and its active maintenance.
Instagram action plan OP Koti Lounaismaa to implement surveyed journalists for the use of competing social media, see all the functions of Instagram applications and their marketing tools. Competitor research is limited to social media channels, they are Instagram and Facebook.
As a result of the thesis, OP Koti Lounaismaa will receive a detailed action plan for the users of the Instagram corporate account. The Instagram action plan provides its own views through research on how the client should benefit Instagram users in their own business. The client expects the thesis to always have an explanation of the region’s competitors on Instagram’s utilization rate and how he will be utilizing the market. We offer the client wants to explore the possibilities of reaching the younger generation on Instagram.
The first stage of the work, when the surveyed client's domain competitors succeeded well, but the competitor mapping should exist at all limits for a more accurate outcome in amateurs. The Instagram action plan should provide comprehensive information about Instagram, and its uses that will work in future marketing.
Instagram-toimintasuunnitelma OP Koti Lounaismaalle toteutetaan tutkimalla toimeksiantajan kilpailevien yritysten sosiaalisten medioiden käyttöä, sekä perehtymällä Instagram-sovelluksen toimintoihin ja sen markkinoinnin keinoihin. Kilpailijatutkimus rajoittuu sosiaalisen median kanaviin, jotka ovat Instagram ja Facebook.
Opinnäytetyön tuloksena OP Koti Lounaismaa saa tarkan toimintasuunnitelman Instagram-yritystilin käyttöä varten. Instagram-toimintasuunnitelmassa annetaan omia näkemyksiä tutkimusten perusteella, miten toimeksiantajan kannattaa Instagram-sovellusta hyödyntää omassa yritystoiminnassaan. Toimeksiantaja odottaa opinnäytetyöltä selvitystä alueen kilpailijoiden Instagramin käyttöasteesta ja miten he sitä hyödyntävät omassa markkinoinnissaan. Lisäksi toimeksiantaja haluaa kartoittaa nuoremman ikäpolven tavoittamisen mahdollisuuksista Instagramissa.
Työn ensimmäinen vaihe, jossa tutkittiin toimeksiantajan toimialueen kilpailijoita onnistui hyvin, mutta kilpailijakartoitusta olisi pitänyt rajata tarkemmin täsmällisemmän lopputuloksen saamiseksi. Instagram-toimintasuunnitelmaan saatiin kattavaa tietoa Instagramista, sekä sen käyttömahdollisuuksista, joita toimeksiantaja hyödyntää tulevaisuudessa omassa markkinoinnissaan.
Instagram action plan OP Koti Lounaismaa to implement surveyed journalists for the use of competing social media, see all the functions of Instagram applications and their marketing tools. Competitor research is limited to social media channels, they are Instagram and Facebook.
As a result of the thesis, OP Koti Lounaismaa will receive a detailed action plan for the users of the Instagram corporate account. The Instagram action plan provides its own views through research on how the client should benefit Instagram users in their own business. The client expects the thesis to always have an explanation of the region’s competitors on Instagram’s utilization rate and how he will be utilizing the market. We offer the client wants to explore the possibilities of reaching the younger generation on Instagram.
The first stage of the work, when the surveyed client's domain competitors succeeded well, but the competitor mapping should exist at all limits for a more accurate outcome in amateurs. The Instagram action plan should provide comprehensive information about Instagram, and its uses that will work in future marketing.