Haku
Viitteet 1-10 / 11
Roolipelaaminen Bethesda Game Studiosin peleissä
(2021)
Tässä työssä käsitellään Bethesda Game Studiosin vuonna 2011 ja sen jälkeen kehittämiä roolipelejä. Bethesda Game Studios on The Elder Scrolls (TES) ja Fallout -pelisarjojen kehittäjä ja Bethesda Softworks on niiden ...
Mobiilipelin prototyypin kehitys Unity-pelimoottorilla
(2022)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutustua yleisesti prototypointiin ja toteuttaa oman peli-idean pohjalta Android-mobiililaitteella toimiva prototyyppi. Ideana oli isometrisestä kuvakulmasta pelattava rallipeli mobiililaitteille. ...
Reaaliaikaisen säteenseurantateknologian hyödyntäminen Unreal Engine -peliprojektissa
(2021)
Tässä opinnäytetyössä käsiteltiin säteenseurannan tuen lisäämistä Unreal Engine -peliprojektiin, sen tuomia hyötyjä ja sen mahdollistamia uusia mekaniikoita. Työssä analysoitiin hieman sitäkin, kuinka säteenseurannan ...
Minecraft-palvelinpohjan kehitys pelikasvatuskäyttöön
(2022)
Opinnäytetyön tarkoitus oli kehittää toimeksiantajalle valmis palvelinpohja pelikasvatuskäyttöön.
Palvelinpohja kehitettiin Minecraft-videopelillä toteutettavaa pelikasvatusta varten, joka on toimek siantajayrityksen ...
Klassikkopelin modernisointi Unity-pelimoottorilla
(2022)
Opinnäytetyön tavoitteena oli saada klassikkopelistä toimiva modernisoitu pelidemo Android-laitteille Unity-pelimoottorilla. Graafiset ominaisuudet jäivät opinnäytetyössä toissijalle keskittyessäni modernisoimaan pelin ...
Filosofia-aiheisen opetuspelin kehitys lukiokäyttöön
(2023)
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tehdä filosofiapeli Oulun Suomalaisen Yhteiskoulun lukiolle. Peli sai alkunsa TIKO-silta-hankkeen kautta toimeksiantona, jonka jälkeen se jatkui jatkokehityk-senä ja opinnäytetyönä.
Käytimme ...
Saavutettavuus pelisuunnittelussa
(2021)
Opinnäytetyön aihe on pelien saavutettavuus käytännönläheisestä näkökulmasta. Aihe on valittu tekijän omien kiinnostuksen kohteiden pohjalta.
Työn tavoitteena on lisätä tietoisuutta saavutettavuudesta ja kertoa pienen, ...
First Person Shooter-pelien historia ja niiden ansaintamallit
(2022)
Tutkielmalla ei ollut tilaajaa. Se toteutettiin yhteistyössä saman vuoden opiskelijan kanssa. Työn tavoitteena oli perehtyä ensimmäisen persoonan ammuntapelien pitkäaikaiseen ja vivahteikkaaseen historiaa, sekä niitten ...
PC-pelidemon luominen
(2023)
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli luoda mahdollisimman pitkälle PC-pelin demo käyttämällä GameMaker-pelimoottoria sekä avustavia ohjelmia ja sovelluksia, kuten Clip Studio Paint, Asesprite, Piskel ja Fruity Loops Studio. ...
RPG-pelin prototyypin kehitys Unityllä
(2023)
Opinnäytetyössä kehitetään pelimoottori Unityllä 3D-pelin prototyyppi, jonka pääpaino on 3D-malleissa ja animaatioissa. Työssä keskitytään ihmismäisen 3D-mallin tuontiin Blenderistä Unityyn ja käsitellään, mitä asioita ...