Haku
Viitteet 1-5 / 5
Varjostimien sekä efektien toteutus ja käyttö Godot Engine -pelimoottorissa
(2021)
Opinnäytetyö on jatkoa peliprojekti Litter Runille. Työn tarkoituksena oli tutkia, kuinka Godot Engine toimii yleisellä tasolla ja kuinka siinä voidaan toteuttaa varjostimia tai efektejä. Opinnäytetyössä käytettiin ...
Isometrinen pelimoottori
(2022)
Työn tavoite on toteuttaa isometrinen pelimoottori,
joka sisältää ohjelmointointikirjastoja sekä työkaluja pelinkehityksen helpottamiseksi.
Pelimoottorin arkitehtuurin päätavoitteina ovat alustariippumattomuus ...
Ääniliitännäisen toteuttaminen Unreal Engine -pelimoottorilla
(2021)
Työn toimeksiantajana toimi Kajaanin Ammattikorkeakoulun alla toimiva kehitysyksikkö Clever Simulation Entertainment (Clever). Clever on erikoistunut virtuaalitodellisuuden (VR) ja lisätyn todellisuuden (AR) teknologioihin, ...
Pelitapahtumien analysointi pelisuunnittelun tukena
(2023)
Työn tavoitteena oli kehittää palvelu, jota Kajaanin ammattikorkeakoulun opiskelijat voivat käyttää peliprojekteissa pelitapahtumien analysointiin. Palvelua varten tarvittiin pelimoottorille lisäosa, jolla tapahtumia voidaan ...
Visuaalinen novelli pelidemona, suunnittelu ja toteutus
(2024)
Opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella ja toteuttaa indie-projekti, johon sisältyy visuaalisen novellin ensimmäinen kappale ja prologi. Projektin aikana tarkastellaan työajan käyttöä ja vaikutusta työnlaatuun ja työntekijän ...