Henkilöbrändin rakentaminen työnhaun tueksi
Närvänen, Nea (2019)
Närvänen, Nea
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052311486
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052311486
Tiivistelmä
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö käsittelee henkilöbrändäystä ja oman henkilöbrändin rakentamista työnhaun helpottamiseksi. Opinnäytetyön produktina on verkkosivulle rakennettu verkkoportfolio ja sen alkuperäisen version kehittäminen.
Opinnäytetyön tavoitteena on suunnitella työn tekijälle totuudenmukainen henkilöbrändi, jota voi hyödyntää työnhaussa. Produktin tärkeimpänä tarkoituksena on esitellä omaa osaamista potentiaalisille työnantajille.
Opinnäytetyö alkaa kattavalla tutustumisella henkilöbrändäykseen. Työn tietoperustassa paneudutaan eritoten henkilöbrändin rakentamiseen, sen hyviin piirteisiin sekä siihen miten henkilöbrändiä tulisi hyödyntää työnhaussa.
Seuraavaksi on avattu opinnäytetyön suunnitteluprosessia, joka on jaettu kahteen osaan: opinnäytetyön suunnitteluun ja portfolion suunnitteluun. Ennen varsinaista opinnäytetyön aloittamista laadittiin kattava suunnitelma, joka esitellään luvun alussa. Portfolion suunnitteluun ovat vaikuttaneet vahvasti omat tulevaisuuden tavoitteet sekä portfoliolle määritelty kohderyhmä. Nämä tekijät esitellään ja perustellaan hyvin ennen siirtymistä varsinaisen produktin esittelyyn.
Verkkosivulle rakennettu portfolio esitellään sivu sivulta käyttäen apuna kuvakaappauksia havainnollistamaan sivulle tehtyjä ratkaisuja. Ratkaisuja verrataan myös alkuperäiseen versioon. Kaikki lopulliset päätökset perustellaan kattavasti.
Opinnäytetyön pohdintaluvussa arvioidaan produkti ja sen toimivuus. Portfoliota tulee kehittää jatkuvasti, joten tarvittavia jatkotoimenpiteitä ja kehitysideoita on esitelty. Lopuksi on arvioitu koko opinnäytetyöprosessia, ja sitä missä on onnistuttu ja mikä ei välttämättä ole mennyt aivan suunnitelmien mukaan. Opinnäytetyön lopputuloksena on käyttökelpoinen ja hyödyllinen portfolio.
Opinnäytetyön tavoitteena on suunnitella työn tekijälle totuudenmukainen henkilöbrändi, jota voi hyödyntää työnhaussa. Produktin tärkeimpänä tarkoituksena on esitellä omaa osaamista potentiaalisille työnantajille.
Opinnäytetyö alkaa kattavalla tutustumisella henkilöbrändäykseen. Työn tietoperustassa paneudutaan eritoten henkilöbrändin rakentamiseen, sen hyviin piirteisiin sekä siihen miten henkilöbrändiä tulisi hyödyntää työnhaussa.
Seuraavaksi on avattu opinnäytetyön suunnitteluprosessia, joka on jaettu kahteen osaan: opinnäytetyön suunnitteluun ja portfolion suunnitteluun. Ennen varsinaista opinnäytetyön aloittamista laadittiin kattava suunnitelma, joka esitellään luvun alussa. Portfolion suunnitteluun ovat vaikuttaneet vahvasti omat tulevaisuuden tavoitteet sekä portfoliolle määritelty kohderyhmä. Nämä tekijät esitellään ja perustellaan hyvin ennen siirtymistä varsinaisen produktin esittelyyn.
Verkkosivulle rakennettu portfolio esitellään sivu sivulta käyttäen apuna kuvakaappauksia havainnollistamaan sivulle tehtyjä ratkaisuja. Ratkaisuja verrataan myös alkuperäiseen versioon. Kaikki lopulliset päätökset perustellaan kattavasti.
Opinnäytetyön pohdintaluvussa arvioidaan produkti ja sen toimivuus. Portfoliota tulee kehittää jatkuvasti, joten tarvittavia jatkotoimenpiteitä ja kehitysideoita on esitelty. Lopuksi on arvioitu koko opinnäytetyöprosessia, ja sitä missä on onnistuttu ja mikä ei välttämättä ole mennyt aivan suunnitelmien mukaan. Opinnäytetyön lopputuloksena on käyttökelpoinen ja hyödyllinen portfolio.