Suomalaisten lastenvaateyritysten näkyvyys sosiaalisessa mediassa
Kivinen, Nora (2019)
Kivinen, Nora
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905067897
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905067897
Tiivistelmä
Opinnäytetyö keskittyy vertailemaan viiden valitun suomalaisen lastenvaateyrityksen näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa. Työhön valitut yritykset ovat Reima, Gugguu, Aarrekid, Paapero sekä Marakattimarssi.
Työn tavoitteena oli muodostaa katsaus sosiaalisen median käytöstä vaatetusalalla markkinoinnin keinona. Tutkittavaksi valittiin erikokoisia ja eri-ikäisiä suomalaisia yrityksiä, jotta katsaus olisi mahdollisimman monipuolinen. Alussa tutustutaan hieman jokaisen viiden yrityksen brändiin ja selvitetään, millaisia markkinoinnin kanavia yrityksillä on olemassa.
Työssä seurataan yritysten sosiaalisen median aktiivisuutta kahtena eri ajankohtana ja vertaillaan näitä keskenään. Kaavioiden avulla tuloksia arvioidaan ja pohditaan kehitysideoita suomalaisille lastenvaateyrityksille. Opinnäytetyön tarkoituksena oli saavuttaa kattava otos ja vertailu sosiaalisen median käytöstä markkinointikeinona, luoden erilaisia näkökulmia sosiaalisen median käyttöön.
Vertailun ja tutkimuksen jälkeen opinnäytetyössä pohditaan kehitysideoita markkinointiin sekä tutustutaan, miltä sosiaalisen median tulevaisuus näyttää vaatetusalalla. Työn avulla saavutettiin kattava otos eri yritysten markkinoinnista ja sen avulla tultiin tulokseen, että sosiaalinen media on koko ajan kasvava ja kehittyvä markkinointikeino. Sosiaaliseen mediaan on syytä jatkossakin panostaa lastenvaateyrityksen markkinoinnissa.
Työn tavoitteena oli muodostaa katsaus sosiaalisen median käytöstä vaatetusalalla markkinoinnin keinona. Tutkittavaksi valittiin erikokoisia ja eri-ikäisiä suomalaisia yrityksiä, jotta katsaus olisi mahdollisimman monipuolinen. Alussa tutustutaan hieman jokaisen viiden yrityksen brändiin ja selvitetään, millaisia markkinoinnin kanavia yrityksillä on olemassa.
Työssä seurataan yritysten sosiaalisen median aktiivisuutta kahtena eri ajankohtana ja vertaillaan näitä keskenään. Kaavioiden avulla tuloksia arvioidaan ja pohditaan kehitysideoita suomalaisille lastenvaateyrityksille. Opinnäytetyön tarkoituksena oli saavuttaa kattava otos ja vertailu sosiaalisen median käytöstä markkinointikeinona, luoden erilaisia näkökulmia sosiaalisen median käyttöön.
Vertailun ja tutkimuksen jälkeen opinnäytetyössä pohditaan kehitysideoita markkinointiin sekä tutustutaan, miltä sosiaalisen median tulevaisuus näyttää vaatetusalalla. Työn avulla saavutettiin kattava otos eri yritysten markkinoinnista ja sen avulla tultiin tulokseen, että sosiaalinen media on koko ajan kasvava ja kehittyvä markkinointikeino. Sosiaaliseen mediaan on syytä jatkossakin panostaa lastenvaateyrityksen markkinoinnissa.