Haku
Viitteet 1-6 / 6
Katsaus videopelien modaamiseen
(2023)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää videopelien modausta käsitteenä, sen alkuperää ja kehitystä nykypäivään, modityyppien tarkoitusta ja eroja ja modausten oikeudellisia näkökohtia. Opinnäytetyössä perehdytään ...
Pelaajalle viestiminen partikkeliefekteillä virtuaalitodellisuuspeleissä
(2022)
Tässä opinnäytetyössä tarkastellaan, miten partikkeliefektejä voidaan käyttää osana virtuaalitodellisuuspelin käyttöliittymää ja miten niillä voidaan viestiä pelaajalle olennaista tietoa, kuten pelihahmon elinvoiman määrä. ...
Argumentointiin perustuva pelimekaniikka
(2023)
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda peli, jonka pelimekaniikkana on argumentointi. Pelin lähtötilanne on, että pelaaja haluaa tehdä elämässään jonkun muutoksen. Pelihahmot vastustelevat pelaajaa tekemästä muutosta ja pelaaja ...
Unreal Engine ja Gameplay Ability System
(2022)
Opinnäytetyön aiheena on roolipelikykyjen ja yleisien roolipelielementtien luominen peliprojektissa.
Tavoitteena on luoda jaettava peliprojekti, jossa esitellään kykyjen luomista
roolipelissä, huomioiden myös ...
3D-pelihahmon luominen ja käyttöönotto Unreal Engine 5 -pelimoottorissa
(2023)
Opinnäytetyön tavoitteena on selittää 3D-pelihahmon luomisen työnkulku suunnittelusta pelimoottoriin asti ja luoda 3D-pelihahmo käyttäen ilmaisia työkaluja. Tavoitteena myös vertailla eri menetelmiä ja työkaluja niihin ...
Peliprototyypin toteuttaminen Unreal Replikoinnilla
(2024)
Opinnäytetyössä toteutettiin Unreal Engine -peliprototyyppi hyödyntämällä Epic Gamesin dokumentaatiota sekä Marco Secchin oppikirjaa. Työn tavoitteena oli selvittää yksin- ja verkkomoninpelin eroavaisuuksia pelikehityksen ...