Haku
Viitteet 1-9 / 9
Esimiestyön kehittäminen sähköisen palvelun käyttöönotossa sosiaali- ja terveysalalla
(2020)
Edellisinä vuosina organisaatioihin liittyvä muutospaine on lisääntynyt. Tämän päivän yksi merkittävistä ilmiöistä onkin digitalisaatio. Sähköisten palveluiden myötä ihmisten, yhteisöjen ja yritysten mahdollisuudet julkisten ...
Työhyvinvointi muutoksen keskellä
(2021)
Työelämän jatkuvat muutokset vaikuttavat oleellisesti tapaamme toimia ja työskennellä. Muutokset vaikuttavat henkilöstön osaamistarpeisiin ja haastavat yksilöitä jatkuvaan oman osaamisen kehittämiseen. Kokemukset muutoksista ...
Asiakkaiden osallisuuden kehittäminen kehitysvammaisten asumisyksikössä
(2020)
Osallisuutta voidaan sanoa kansalais- ja ihmisoikeudeksi. Siitä huolimatta osallisuus ei edelleenkään toteudu vammaisten kohdalla täysimääräisesti. Opinnäytetyön idea syntyi syksyllä 2018 valmisteilla olleesta lakiuudistuksesta, ...
Asiakkaiden osallisuuden edistäminen seniorikeskuksessa: johtamisen välineitä toimintamallin juurruttamiseen
(2022)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli edistää asiakkaiden osallisuutta suunnittelemalla ja käynnistämällä asiakasraatitoiminta seniorikeskuksen osastoille. Tarkoituksena oli kehittää tutkitun tiedon ja esimiesten ...
Palveluiden ja toiminnan kehittäminen palvelumuotoilun keinoin : case Itä-Suomen Liikuntaopisto ja sen fysikaalinen hoitolaitos
(2022)
Työelämän jatkuva muutos edellyttää kehittymiskykyä ja muutosvalmiutta siinä toimivilta organisaatioilta. Organisaatioiden toiminnassa korostuvat erityisesti toiminnan ketteryys, muutosvalmius, kyky nopeaan muutokseen ja ...
Enon Vanhusten Tuki ry:n strategiatyön käynnistäminen
(2023)
Organisaation strategia toimii johtamisen välineenä. Strategian tulisi tukea päivittäistä työtä ja työn tulisi perustua siihen, mitä strategia ohjaa tekemään. Henkilöstön osallisuus strategiatyössä tukee organisaation ...
Tarkistuslista esihenkilöille asiakas- ja potilastietojärjestelmän käyttöönoton valmistautumisen tukena
(2021)
Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveystoimialalla käyttöönotetaan uusi asiakas- ja potilastietojärjestelmä Apotti kolmessa vaiheessa, huhtikuussa, toukokuussa ja marraskuussa, vuonna 2021. Organisaation lähiesihenkilöillä ...
Muutosjohtaminen henkilöstön näkökulmasta Siun soten Pohjoisella alueella
(2022)
Opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa tutkittua tietoa henkilöstön kokemuksista muutosjohtamisessa ja hyödyntää saatua tietoa uusien muutosprosessien läpiviemiseksi. Kyselylomakkeen pohjana käytettiin Siun soten Mitä sinulle ...
RAI-osaamisen ja tiedon luotettavuuden varmistaminen: implementoinnin vaikuttavuus Lapin hyvinvointialueen RAI- osaamiseen
(2024)
RAI-arviointivälineen kansallisen käytön velvoite astui voimaan 1.4.2023. Lapin Tulevaisuuden sote-keskus -hanke tuki RAI-käyttöönottoa koordinoimalla Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen RAI-järjestelmän käyttöönottomallin ...