- Selaus nimekkeen mukaan Julkaisut

Viitteet 1215-1234 / 1255

    • Waterfall vs. agile project management methods in university-industry collaboration projects 

      Säisä, Marika; Tiura, Katariina; Janne, Roslöf
      Proceedings of the International CDIO Conference (CDIO Initiative, 2018)
      In Engineering Education, students ought to gain competences relevant for the requirements of the working life. The CDIO Initiative has defined general goals to engineering education. That is, the aim is to educate students ...
    • Where next for co-creating public services? : emerging lessons and new questions from CoSIE 

      Fox, Chris; Baines, Susan; Wilson, Rob; Martin, Mike; Prandini, Riccardo; Bassi, Andrea; Ganugi, Giulia; Jalonen, Harri; Gründemann, Rob
      Turun ammattikorkeakoulun raportteja : 272 (Turun ammattikorkeakoulu, 2020)
      This publication draws together some of the ‘big ideas’ emerging from the Horizon2020 project CoSIE (Co-creation of Service innovation in Europe) in the form of a discussion paper aimed at European, national and regional ...
    • Why are emotionally incapable managers selected 

      Varis, Keijo; Jolkkonen, Ari (North American Business Press, 2019)
      The study examined the perceptions of Finnish human resource managers about the prevalence, quality and causes of problems with emotional intelligence in organizations where they have worked during their careers. In addition, ...
    • Why education 4.0 is not enough : education for sustainable future 

      Konst, Taru; Scheinin, Minna (IATED, International Association of Technology, Education and Development, 2020)
      When we speak about Education 4.0, we very often mean a concept that makes us rethink learning and education to match the needs of the changing world because the traditional ways of implementing education are not enough. ...
    • Working life and RDI commissions as a source of learning 

      Järvipetäjä, Milla; Björkroth, Peter
      Talk-verkkolehti : 20.3.2021 (Turun ammattikorkeakoulu, 2021)
      This paper describes linking courses in the field of media at Turku UAS with a research, development and innovation project, titled the IRM-Tool.
    • XR-oppimisympäristö kehittää työelämän vaatimaa itsevarmuutta ja osaamista 

      Laakso, Tiina; Lindholm, Marju
      Talk-verkkolehti : 14.7.2023 (Turun ammattikorkeakoulu, 2023)
      – Minua kiinnostaa teknologian hyödyntäminen oppimisessa ja kuntoutumisessa ja ylipäätänsä tämä oli tosi avartava kokemus. Näin tunnelmiaan kiteytti Turun ammattikorkeakoulussa toimintaterapiaa opiskeleva Erika päästyään ...
    • Yhdessä erinomaisuuteen : yhteisöllisen laadun itsearviointi Terveys ja hyvinvointi -sektorilla 

      Laaksonen, Camilla; Putkinen, Marjut (Turun ammattikorkeakoulu, 2019)
      Artikkeli on kolmas osa sarjassa, jossa tarkastelemme Turun ammattikorkeakoulussa tehtävää laatutyötä. Haluamme tehdä laatutyötä näkyväksi ja käydä keskustelua työn toimintamalleista. Tässä osassa tutkimus- ja koulutusvastaava ...
    • Yhdessä onnistumme – yhteisöllisyys on työn voimavara 

      Salakari, Minna (Turun ammattikorkeakoulu, 2021)
      Työpaikalla yhteisöllisyys luo yhteenkuuluvuutta sekä tukee terveyttä, hyvinvointia, oppimista ja työn tuloksellisuutta. Hyvä työyhteisö ja esihenkilötyö auttavat työntekijää toteuttamaan omaa yksilöllisyyttään. Hyvä ...
    • Yhteistyö laajentaa näkökulmaa taloushallinnon käytänteisiin 

      Repo, Katja; Leppihalme, Jari
      Talk-verkkolehti : 11.4.2023 (Turun ammattikorkeakoulu, 2023)
      Turun ammattikorkeakoulusta on valmistunut taloushallinnon tradenomeja jo viime vuosituhannelta alkaen. Toimintaa kehitetään jatkuvasti ja uusimpana yhteistyön muotona on oululaisen GOS Academyn kanssa tehtävä opiskelijayhteistyö. ...
    • Yhteistyöllä tulevaisuuteen : liiketalouden koulutusohjelman (Turku) arviointiraportti 

      Putkinen, Marjut; Angerpuro, Kirsi; Alitalo, Johanna; Hyyppä, Ville; Kantola, Ismo; Karhunen, Markku; Koivisto, Eija; Lehtinen, Anu
      Turun ammattikorkeakoulun raportteja : 99 (Turun ammattikorkeakoulu, 2010)
      Koulutusohjelmien ristiinarviointien tavoitteena on koulutusohjelmien suunnittelu- ja toteutusprosessien kehittäminen sekä korkeakoulun arviointiosaamisen ja laatukulttuurin vahvistaminen. Ristiinarviointi on kehittävää ...
    • Yhteisöllisyys synnyttää parempaa maailmaa 

      Taatila, Vesa (Turun ammattikorkeakoulu, 2020)
      Yleiskeskusteluissa esiintyy vieläkin usein ajatus innovaattoreista yksittäisinä pellepelottomina, jotka autotallinsa hiljaisuudessa luovat maailmaa muuttavia keksintöjä. Tuotteet ovat niin haluttuja, että innovaattorin ...
    • Yhteisön kokemuspeli lastensuojelulaitoksen osallisuuden vahvistamisen menetelmänä 

      Rouvinen, Mirella; Sainio, Elina; Timonen-Kallio, Eeva
      Turun ammattikorkeakoulun raportteja : 270 (Turun ammattikorkeakoulu, 2020)
      Tämä artikkeli pohjautuu opinnäytetyöhön (Rouvinen & Sainio 2019), jossa käytettiin Pääkaupunkiseudun sosiaalialan osaamiskeskus Soccan kehittämää yhteisön kokemuspeliä lastensuojelulaitoksen osallisuuden vahvistamisen ...
    • Yhä nuoremmille tulee terveyshaittoja tupakkatuotteista 

      Salakari, Minna (Turun ammattikorkeakoulu, 2019)
      NIKO-projektin tavoitteena on hyvinvoiva nuoriso. Projektille on selkeä tarve. Vaikka nuorten tupakointi on vähentynyt ja tupakkatuotteiden kokeilut ovat siirtyneet myöhemmälle iälle, nuoret ovat kiinnostuneita uusista ...
    • Yksityiset sosiaali- ja terveyspalvelujen tuottajat Varsinais-Suomessa : hyvinvointiklusterin esiselvitys 

      Vuorio, Elina
      Turun ammattikorkeakoulun raportteja : 59 (Turun ammattikorkeakoulu, 2007)
      ”Yksityiset sosiaali- ja terveyspalvelujen tuottajat Varsinais-Suomessa” -raportti käsittelee toimialan nykytilannetta maakunnassa. Se on samalla maakunnallisen hyvinvointiklusterin esiselvityksen loppuraportti. Esiselvityksen ...
    • Ylemmällä ammattikorkeakoulututkinnolla vahvaksi tutkimus-, kehitys- ja innovaatiovaikuttajaksi 

      Ahonen, Pia; Nurminen, Raija (Turun ammattikorkeakoulu, 2019)
      ”Ammattikorkeakoulutuksen dynamiikka syntyy tutkimus-, kehitys- ja innovaatiotyön ja koulutuksen vuorovaikutuksesta”, todetaan opetusministeriön työryhmämuistiossa vuodelta 2010. Tätä dynaamista ajatusta todensimme jo ...
    • Ylemmän ammattikorkeakoulutuksen opettajuus tutkimuksen, kehittämisen ja uudistamisen sillanrakentajana 

      Ahonen, Pia; Turun ammattikorkeakoulu
      Turun ammattikorkeakoulun raportteja : 222 (Turun ammattikorkeakoulu, 2015)
      Ylemmän ammattikorkeakoulutuksen (YAMK) käynnistyessä tavoitteena oli alusta alkaen opetuksen ja tutkintojen korkea laatu. Lisäksi koulutukseen kytkeytyi vahva työelämän kehittäjän rooli. Keskeiseksi muodostui pätevän ja ...
    • Ylemmästä ammattikorkeakoulututkinnosta osaamista ja uusia urapolkuja 

      Ahonen, Pia; Rouhelo, Anne (Turun ammattikorkeakoulu, 2020)
      Tässä artikkelissa tarkastelemme ylempään ammattikorkeakoulututkintoon valmistuneiden uraseurantatietojen keruun kehittymistä sekä vuonna 2014 YAMK-tutkintoon valmistuneiden työllistymistä ja tyytyväisyyttä tutkintoonsa ...
    • Ylempi AMK-tutkinto auditoinnin kohteena : Sosiaali- ja terveysalan kehittämisen ja johtamisen koulutus edistyneellä tasolla 

      Ahonen, Pia; Storti, Antonella
      Talk-verkkolehti : 3.4.2020 (Turun ammattikorkeakoulu, 2020)
      Turun ammattikorkeakoulussa toteutettiin Kansallisen koulutuksen arviointikeskuksen (Karvi) auditointi vuonna 2016. Ylemmistä ammattikorkeakoulututkinnoista (YAMK, nykyään Master School) auditoitavaksi kohteeksi valittiin ...
    • Ylempi ammattikorkeakoulututkinto lähes täysi-ikäinen – Pioneerit kehittämistyön jalanjäljissä 

      Ahonen, Pia; Antikainen, Marita (Turun ammattikorkeakoulu, 2019)
      Ylempi ammattikorkeakoulututkinto (YAMK) on saavuttanut sen vakinaistamisesta vuonna 2005 jo 14 vuoden teini-iän. Kun tätä edeltävä pilottivaihe vuodesta 2001 lasketaan mukaan, on ikää karttunut jo lähes täysi-ikäisyyden verran.
    • Yläkouluikäiset mukaan edistämään mielenterveyden lukutaitoa 

      Santala, Elina; Asplund, Aino; Korhonen, Joonas
      Talk-verkkolehti : 21.12.2022 (Turun ammattikorkeakoulu, 2022)
      Hyvällä mielenterveyden lukutaidolla edistetään positiivista mielenterveyttä ja pystytään vastaamaan nopeammin mielenterveyden haasteisiin. Mielenterveyden lukutaito on tärkeää jokaisessa ikäryhmässä, mutta erityisesti sen ...