- Selaus nimekkeen mukaan Julkaisut
Viitteet 761-780 / 801
-
Vastuullisen matkailun portaat : Oppeja ja havaintoja matkasta osaamiseen
Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisuja (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2021)Matkailun vastuullisuus on noussut arvoon arvaamattomaan globaalin terveysturvallisuuskriisin saattamana. Massaturismin aikakaudesta ollaan siirtymässä yksilöityihin ratkaisuihin ja paikallisuuden kokemiseen. Tämä ei ollut ... -
Vastuullisuus näkyväksi : Eväitä matkailun vastuullisuusviestintään
Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisuja (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2021)Jyväskylän ammattikorkeakoulu ja Visit Jyväskylä Region toimivat vastuullisuusviestinnän yhteiskehittämisen edelläkävijöinä Matkailun vastuullisuus näkyväksi Keski-Suomessa-hankkeessa. Tämä julkaisu koottiin vastuullisuu ... -
VENYY, VANUU – VAAN EI RATKEA : Yrittäjien ja yritysten muutoskyvykkyyden kehittäminen pilotti-kehittämisvälineen avulla
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2023) -
Vertaistuki ja kokemustieto lapsi- ja perhepalveluissa : VerKo-hankkeen loppuraportti
Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisuja (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2021)Tämä julkaisu on VerKo – Vertaistuen ja kokemusasiantuntijuuden paikka lapsi- ja perhepalveluissa -hankkeen loppuraportti. Jyväskylän ammattikorkeakoulu toteutti hankeen vuosina 2019–2021 Työsuojelurahaston rahoituksella ... -
Video-based collaborative learning: evidence for a pedagogical model
EAPRIL Conference Proceedings : 7 (European Association for Practitioner Research, 2022)The educational potential of video is a long-lasting, multi-faceted topic, and the affordances of technological advancement have recently revitalized this discussion. However, teachers are still far from competently ... -
Video-supported collaborative learning : Teacher’s Manual
Publications of JAMK University of Applied Sciences (JAMK University of Applied Sciences, 2020)Videos have been used in teaching and learning for decades. However, international studies have discovered that a lot of teachers still do not know how to use videos systematically in teaching and, in particular, in teaching ... -
Video-supported collaborative learning: insights in the state of the art in everyday educational practice within the visual-project experiments
EAPRIL Conference Proceedings : 6 (European Association for Practitioner Research, 2020)Most teachers do not use video tools in a way that contributes to developing conceptual thinking and problem solving skills as relevant work-life competences of the knowledge worker. Europe-wide, there is a need for ... -
Vihreä hoiva – vihreä voima
Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisuja (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2021)Vihreä hoiva – vihreä voima -julkaisu on tehty laajan yhteistyön tuloksena ja sen vuoksi se sisältää useita eri näkökulmia Green Care -toimintaan. Julkaisun tavoite on ollut koota yhteen Green Care -toiminnan tarkoitus, ... -
Virtaa ja voimaa nuorille! : Nuorten ryhmätoiminta työelämätaitojen, osallisuuden ja aktiivisuuden vahvistajana
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2019)ViVo - Virtaa ja voimaa nuorille! -hankkeessa vahvistettiin Saarijärven ja Jyväskylän alueiden nuorten työelämätaitoja, aktiivisuutta ja osallisuutta kokeilevan ryhmätoiminnan keinoin. Hanke toteutettiin 1.9.2017–31.5.2019 ... -
Visibility estimation based on camera data and algorithm of snow recognition on traffic signs
(Liikenne- ja viestintävirasto Traficom, 2020) -
Vocational education teachers’ pedagogical digital competence
International journal of vocational education and training : 1 (International Vocational Education and Training Association, 2023) -
Vocational Meaning Survey (VMS) -kyselyn rakenne- ja sisällön validiteetti suomalaisen työelämä- ja uraohjauksen näkökulmasta
Psykologia : 5-6 (Suomen psykologinen seura, 2022) -
Vocational special needs teachers promoting inclusion in Finnish vocational education and training
Nordic Journal of Comparative and International Education : 3-4 (Oslo Metropolitan University, 2022)The role of Finnish vocational special needs teachers has changed during the last decades according to work-life needs and inclusive ambitions in education. In addition to substance competence, teachers need pedagogical ... -
Voimaantumisen mahdollisuuksien rakentuminen vuorovaikutuksessa välityömarkkinoiden työvalmennuksessa
Sosiologia : 4 (The westermarck society ry, 2022)Välityömarkkinoiden palveluiden tavoitteena on edistää heikossa työmarkkina-asemassa olevien henkilöiden työllistymistä. Tarkastelemme voimaantumisen mahdollisuuksien rakentumista vuorovaikutuksessa yhdessä välityömarkkinoiden ... -
Voluntourism in the Context of Community-Based Tourism, and Regenerative Tourism: A Theoretical Exploration Focusing on Responsibility
(Academic Conferences and Publishing International Limited, 2024) -
What should a manager like me do in a situation like this? Strategies for handling ethical problems from the viewpoint of the logic of appropriateness
(Springer, 2017)In this research, we argue that managers have various strategies for handling complex ethical problems and that these strategies are formed according to the logic of appropriateness. First, we will show through a qualitative ... -
WHODAS 2.0 : terveyden ja toimintarajoitteiden arvioinnin käsikirjan osat 2 & 3
Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisuja (Jyväskylän ammattikorkekoulu, 2014)WHODAS 2.0 (WHO Disability Assessment Schedule) on Maailman terveysjärjestön (WHO) geneerinen terveyden ja toimintarajoitteiden arviointimenetelmä, jonka seitsemän eri versiota eroavat pituudeltaan ja toteutustavoiltaan. ... -
Why did Finland lose its competitiveness from 2007 to 2017?
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2019)The aim of this research is to investigate the factors to explain Finland’s loss of competitiveness from 2007 to 2017 by utilizing the World Economic Forum’s global competitiveness index framework. Preliminary analysis ... -
Why do two oil and gas rich countries differ in their competitiveness? A comparative study of Norway and Russia
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2019)The aim of this research is to investigate the differences in the competitiveness of Norway and Russia, two oil and gas rich countries, with the aid of the global competitiveness index 4.0 framework. Results show that the ... -
Work schedules and work–family conflict among dual earners in Finland, the Netherlands, and the United Kingdom
(Sage Journals, 2017)Many European families are affected by the 24/7 economy, but relatively little is known about how working parents experience nonstandard hours. The aim of this study was to analyze the possible associations of dual earners’ ...