KoulutusalaOpinnäytetyötPalvelumuotoilu
Viitteet 1-20 / 47
-
Asiakaskohtaamisista sisäiseen ideointiin : Ideoinnin käytäntöjen kehittäminen palvelumuotoilua hyödyntäen
(2021)Tämän opinnäytetyön ydin on organisaation sisäisen toimintamallin kehittäminen. Työssä tutkitaan, millainen ideoinnin toimintamalli sopii asiakasrajapinnan toimintaympäristöön ja miten asiakaskohtaamisista nousevia ideoita ... -
Asiakasprofiileilla brändipääomaa yritykselle: Nuoret aikuiset Kouvolan Lakritsi Oy:n asiakkaina
(2023)Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa toimeksiantajalle asiakasymmärrystä yritykselle haasteellisesta nuorten aikuisten kohderyhmästä ja heidän kulutuskäyttäytymisestään. Lisäksi etsittiin keinoja soveltaa tutkimuksessa ... -
Asiakasraatitoiminta KAMU Espoon kaupunginmuseossa: konseptointi ja palvelumallin kehittäminen
(2022)Asiakkaiden osallistaminen museoissa on viime vuosina kasvanut museoiden yleisten toimintaympäristöjen muutosten myötä. Museot muuttuvat nyt nopeasti kokoelmakeskeisistä tutkimusorganisaatioista vuorovaikutteisiksi ja ... -
Brändin kehittäminen palvelumuotoilun keinoin: case OiOi Collective Oy
(2022)Tässä opinnäytetyössä kehitettiin OiOi Oy:n brändiä palvelumuotoilun keinoin keskittyen brändikokemukseen. Työssä selvitettiin, millainen on yrityksen brändi-imago sekä brändi-identiteetti ja tavoitteena oli niiden vertailun ... -
Digitaalisen tulevaisuudentutkimusalustan mobiilipanelistin käyttäjäkokemuksen kehittäminen: tapaustutkimus Aavistus
(2024)Opinnäytetyön tavoitteena oli Mindhive Oy:n kehittämän digitaalisen tulevaisuudentutkimusalusta Aavistuksen käyttäjäkokemuksen kehittäminen. Käyttäjäkokemusta tutkittiin ja kehitettiin Delfoi-menetelmälle ominaisen ... -
Exit Through The Giftshop - Palvelumuotoilu museokaupan asiakaskokemuksen kehittämisessä
(Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu, 2017)Opinnäytetyö oli toiminnallinen tapaustutkimus, jonka keskiössä oli palvelumuotoilun menetelmien käyttö asiakaskokemuksen kehittämisessä. Havaintokohteena toimi Designmuseon museokauppa Design Shop. Kulttuurialan heikentyneen ... -
Henkilöstön kokemat hyvät työkäytännöt työ- ja elinkeinotoimistossa - Palvelumuotoilulla tukea TE2024 suunnitteluun Etelä-Kymenlaaksossa
(2024)Nykypäivän työelämässä on noussut käytännöksi huomioida enenevissä määrin työntekijöiden osaamista ja kokemusta työn kehittämisessä sekä muutoksessa. Työntekijöiden kokemus ja käytännön osaaminen työssä koetaan arvokkaaksi ... -
HILKKA™-toiminnanohjausjärjestelmän käyttäjäkokemus palveluasumiskäytössä : Esimerkkinä Attendo Oy
(Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu, 2018)Työssä tutkittiin Fastroi Oy:n HILKKA™-toiminnanohjausjärjestelmän käyttöä. HILKKA™-ohjelmistosta kehitetään uutta versiota ja ohjelmiston käyttäjäkokemus halutaan huomioida uudessa ohjelmistossa aiempaa paremmin. Lisäksi ... -
Hoivatyön asiakaskokemusvalmennuksen sisällön kehittäminen palvelumuotoilun keinoin
(2023)Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää suunnitteilla olevan hoivatyön asiakaskokemusvalmennuksen sisältöä palvelumuotoilun menetelmiä hyödyntäen. Valmennuksen sisältöä kehitettiin hakemalla vastauksia tutkimuskysymyksiin, ... -
Kohtaavan asiakastyön työotteen juurruttaminen Kaakkois-Suomen TE-toimistossa
(2023)Opinnäytetyön tavoitteena oli juurruttaa Kohtaavan asiakastyön työote mentorointiryhmän toiminnan kautta Kaakkois-Suomen työ- ja elinkeinotoimistossa. Tavoitteena oli tutkia, mitä ovat ne toiminnot ja reunaehdot, joiden ... -
KONSEPTOINTI UUDEN PALVELUN KEHITTÄMISESSÄ : Kehittämiskohteena digitaalisen alustan palvelukonsepti palvelumuotoilun viitekehyksessä
(Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu, 2018)Opinnäytetyö on yhdistelmä teoreettista ja empiiristä tutkimusta, jonka keskeisenä tavoitteena oli ymmärtää ja jäsentää konseptointia uuden palvelun kehittämisessä palvelumuotoilun viitekehyksessä. Opinnäytetyön ydinsisältö ... -
KymiRingin moottoriratakäyttäjien asiakasprofiilit
(2020)Opinnäytetyön tavoite oli luoda moottoriradan käyttäjien asiakasprofiilit KymiRing Oy:lle. KymiRing on Iitissä sijaitseva uusi moottoriurheilu- ja koulutuskeskus, ainoa kansainvälisen tason moottorirata Suomessa. Tuotetuilla ... -
Käyttäjälähtöisyys työympäristömuutoksessa : Muotoilu muutoksen tukena
(2019)Työn tavoitteena on tutkia työympäristömuutosta asiantuntijaorganisaatiossa muotoiluajattelun näkökulmasta ja palvelumuotoilun menetelmin. Tutkimuksessa selvitetään ja kokeillaan miten käyttäjätietoa voi kerätä ketterällä ... -
Matkailualan liiketoiminnan kehittäminen palvelumuotoilun menetelmin
(2021)Tämän työn tarkoitus oli kehittää matkailualan liiketoimintaa palvelumuotoilun menetelmin. Toimeksiantajana toimi Kotkan Saaret Oy, joka on kotkalainen, monialainen perheyritys. Yritys tuottaa matkailu-, majoitus- ja ... -
Mattoprinttien suunnittelu Vallila Interiorille
(Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu, 2017)Toiminnallisessa opinnäytetyössä tarkastellaan mattoprinttien suunnittelua prosessina. Työssä tutkitaan, miten luodaan painoteknisesti ja sisustuksellisesti toimiva mattoprintti ja mitä seikkoja suunnittelun eri vaiheissa ... -
Mobiilisovelluksella lisäarvoa asiakkaan autoiluun : Käyttöönoton konseptointi palvelumuotoilun avulla
(Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu, 2018)Digitalisaatio muuttaa kuluttajakäyttäytymistä autoalalla. Asiakkaan palvelupolku on siirtymässä yhä vahvemmin digitaalisiin kanaviin. Digitaalisissa kanavissa erityisesti mobiilin käyttö kasvattaa suosiotaan, ja sen ... -
Muotoilun korkeakoulutuksen ja työelämän asiantuntijuuden yhteistyö: Haasteet ja uudet mahdollisuudet
(2020)Tämä opinnäytetyö keskittyi korkeakoulutasoisen muotoilukoulutuksen ja työelämän asiantuntijuuden yhteistyöhön. Pääpaino tässä toiminnallisessa kehittämistutkimuksessa oli nykyisten haasteiden kartoittamisessa koulutuksen ... -
Nuorisoseuran toiminnan kehittäminen palvelumuotoilun avulla : Tapaustutkimus: Villähteen Nuorisoseura ry
(Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu, 2017)Tämän opinnäytetyön aiheena on nuorisoseuran toiminnan kehittäminen palvelumuotoilun avulla. Toimeksiantajana toimii Villähteen Nuorisoseura ry ja opinnäytetyön keskeinen kysymys on: Kuinka palvelumuotoilun avulla voidaan ... -
Nuorten osallisuuden vahvistaminen Mindset-valmennuksessa
(Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu, 2018)Opinnäytetyöllä pyrittiin selvittämään, miten Helsingin Diakonissalaitoksen Vamos-kokonaisuuteen kuuluva Mindset-valmennus voisi palvella asiakkaitaan paremmin ja millaisia olivat ne haasteet, joita palvelua käyttävät ... -
OIKEAT PALVELUT OIKEILLE ASIAKKAILLE; Etelä-Karjalan sosiaali- ja terveyspiirin suun terveydenhuollon aikuisten asiakkaiden asiakasprofilointi
(2022)Tässä opinnäytetyössä tavoitteena oli tunnistaa Etelä-Karjalan sosiaali- ja terveyspiirin (Eksote) suun terveydenhuollon aikuiset asiakkaat ja muodostaa suun terveydenhuoltopalveluja käyttävien aikuisten asiakkaiden ...