Tuotteistamisen työkalut ja tapahtumatuotannon vaiheet : Case: Hyvinvointitapahtuma Bene Statera! - Hyvän olon tasapaino!
Airaksinen, Iina (2017)
Airaksinen, Iina
Savonia-ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017091114970
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017091114970
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni aihepiirinä on hyvinvointitapahtuman tuotteistus Bene Statera! - Hyvän Olon Tasapaino -tapahtumassa, ja tapahtumatuotannon vaiheisiin syventyminen. Opinnäytetyön tarkoituksena on tuottaa kattava opas pienyrittäjän käyttöön hyvinvointitapahtuman tuotteistamisesta ja tapahtumatuotantoon tarvittavien työkalujen käyttämisestä tapahtumalle, joka tarjoaa asiantuntijapalveluita.
Opinnäytetyöllä on toimeksiantajayritys, Anya Productions. Yhteistyökumppanina on tapahtuman järjestäjä ja tapahtuman liikkeellepanija Tarja Tirkkonen Concept. Heidän kanssaan käydyt palaverikeskustelut ovat myös tämän opinnäytetyön tietopohjana.
Opinnäytetyöni aihepiirinä on myös hyvinvointi ja se, kuinka hyvinvoinnin teema näkyy tapahtumatuotannossa. Hyvinvoinnin käsitettä on käsitelty toimeksiantajayrityksen ja tapahtumajärjestäjän näkökulmasta, ja käsitettä on tukemassa hyvinvointiin liittyviä teoksia, joista yksi on tutkimuspohjainen teos kansalaiskyselystä Itä-Suomen alueella.
Opinnäytetyöni ensimmäinen osa on teoriaosa, jossa käydään läpi tuotteistamisen käsite ja siihen liittyvät teoriat, joita sovellan Bene Statera! - Hyvän Olon Tasapaino! -tapahtumaan. Tuotteistamisen käsite on jaettu kahtia sisäiseen ja ulkoiseen tuotteistamiseen. Opinnäytetyössäni on erityisesti perehdytty asiantuntijapalveluiden tuotteistamiseen. Teoriaosassa on myös käsitelty hyvinvointia ja avattu hyvinvoinnin käsitettä. Myös tapahtumamarkkinoinnin ja kilpailuetujen luomisen keinot on käsitelty teoriaosassa.
Toinen osa opinnäytetyötäni on toiminnallinen osuus, joka on tuotantosuunnitelma Bene Statera-tapahtumalle toimeksiantajayrityksen käyttöön. Toiminnallinen osuus pohjautuu opinnäytetyön teoriaosaan. Sovellan toiminnallisessa osuudessa myös jo aiemmin mainittuja teorioita opinnäytetyöni teoriaosuuden pohjalta. Lisäksi toiminnallisella osuudella on myös omat kirjalliset lähteensä.
*Theseuksessa oleva versio sisältää vain teoriaosan toiminnallisen osuuden ollessa salassapidettävä.
Opinnäytetyöllä on toimeksiantajayritys, Anya Productions. Yhteistyökumppanina on tapahtuman järjestäjä ja tapahtuman liikkeellepanija Tarja Tirkkonen Concept. Heidän kanssaan käydyt palaverikeskustelut ovat myös tämän opinnäytetyön tietopohjana.
Opinnäytetyöni aihepiirinä on myös hyvinvointi ja se, kuinka hyvinvoinnin teema näkyy tapahtumatuotannossa. Hyvinvoinnin käsitettä on käsitelty toimeksiantajayrityksen ja tapahtumajärjestäjän näkökulmasta, ja käsitettä on tukemassa hyvinvointiin liittyviä teoksia, joista yksi on tutkimuspohjainen teos kansalaiskyselystä Itä-Suomen alueella.
Opinnäytetyöni ensimmäinen osa on teoriaosa, jossa käydään läpi tuotteistamisen käsite ja siihen liittyvät teoriat, joita sovellan Bene Statera! - Hyvän Olon Tasapaino! -tapahtumaan. Tuotteistamisen käsite on jaettu kahtia sisäiseen ja ulkoiseen tuotteistamiseen. Opinnäytetyössäni on erityisesti perehdytty asiantuntijapalveluiden tuotteistamiseen. Teoriaosassa on myös käsitelty hyvinvointia ja avattu hyvinvoinnin käsitettä. Myös tapahtumamarkkinoinnin ja kilpailuetujen luomisen keinot on käsitelty teoriaosassa.
Toinen osa opinnäytetyötäni on toiminnallinen osuus, joka on tuotantosuunnitelma Bene Statera-tapahtumalle toimeksiantajayrityksen käyttöön. Toiminnallinen osuus pohjautuu opinnäytetyön teoriaosaan. Sovellan toiminnallisessa osuudessa myös jo aiemmin mainittuja teorioita opinnäytetyöni teoriaosuuden pohjalta. Lisäksi toiminnallisella osuudella on myös omat kirjalliset lähteensä.
*Theseuksessa oleva versio sisältää vain teoriaosan toiminnallisen osuuden ollessa salassapidettävä.