Haku
Viitteet 1-10 / 107
Vanhempien näkemyksiä ekososiaalisesta sivistyksestä päiväkodin arjessa
(2021)
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää vanhempien ja päiväkodin näkemyksiä ekososiaalisesta sivistyksestä ja siihen liittyvästä dialogisen vuorovaikutuksen tärkeydestä. Lisäksi haluttiin selvittää vanhemmilta ja päiväkodin ...
Positiivisen pedagogiikan löytöretki varhaiskasvatuksen opettajana
(2021)
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää ja syventää ammattitaitoa varhaiskasvatuksen opettajan työssä sekä lisätä positiivisen pedagogiikan menetelmien käyttöä varhaiskasvatusympäristössä. Toimeksiantajana opinnäytetyössä ...
Kasvattajien näkemyksiä lasten osallisuudesta Hyvinkään kahdessa päiväkotiryhmässä
(2021)
Opinnäytetyömme tavoitteena oli tutkia, miten lasten osallisuus arjessa näkyy Hyvinkään varhaiskasvatuksessa. Tavoitteena oli myös saada kasvattajat pohtimaan, miten he kokevat osallisuuden toteutuvan, miten sitä voisi ...
Päiväkoti Porslahden pedagogiikan ja pedagogisen johtajuuden kehittäminen kokouskäytäntöjen kautta
(2021)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää helsinkiläisen varhaiskasvatusyksikön pedagogisia palavereita tukemaan pedagogista johtajuutta, pedagogiikan kehittymistä ja toiminnan laadun parantamista. Toteutin opinnäytetyön ...
Varhaiskasvatuksen opettajien kokemuksia pedagogisesta suunnittelusta vasta-avatussa varhaiskasvatusyksikössä
(2020)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, millaisia kokemuksia varhaiskasvatuksen opettajilla oli pedagogisesta suunnittelusta vasta-avatussa varhaiskasvatusyksikössä. Opinnäytetyömme tavoitteena oli tuottaa tietoa ...
Yksilöllisesti arvokas : varhaiskasvattajien kokemuksia valmiuksistaan tukea lapsen yksilöllisyyttä
(2020)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia, millaiseksi varhaiskasvattajat kokevat omat valmiutensa huomioida ja tukea lapsia yksilöllisesti varhaiskasvatuksen ryhmämuotoisessa toiminnassa. Varhaiskasvatus on merkityksellinen ...
Lastenkirjallisuus tasa-arvokasvatuksen välineenä varhaiskasvatuksessa
(2021)
Tämä opinnäytetyö toteutettiin tutkimuksellisena kehittämistyönä, jonka tarkoituksena oli kehittää päiväkoti Pocon lukukulttuuria tasa-arvokasvatuksen näkökulmasta. Opinnäytetyön tavoitteena oli kartoittaa päiväkodin ...
Varhaiskasvatuksen opettajan elämää
(2021)
Opinnäytetyön tarkoitus oli kehittää ja arvioida omaa toimintaani uutena varhaiskasvatuksen opettajana. Raportoin työni arjesta, jossa oman työni kehittämisen tavoitteina on suunnitelmallisuus, kielenkehityksen tukeminen, ...
Millä keinoin kasvattaja voi tukea lapsen vertaisvuorovaikutusta päiväkodissa?
(2020)
Vertaisvuorovaikutuksella on suuri merkitys lapsen persoonallisuuden ja maailmankuvan kehittymiselle. Vertaisryhmässä luodaan ystävyyssuhteita, neuvotellaan, koetaan iloa ja jännitystä sekä opitaan sosiaalisia taitoja, ...
Pohdintoja varhaiskasvatuksen opettajan työn äärellä. Mitä tarkoittaa jaettu pedagoginen johtajuus varhaiskasvatuksessa?
(2020)
Tiivistelmä opinnäytetyöstä
Pohdintoja varhaiskasvatuksen opettajan työn äärellä. Mitä tarkoittaa jaettu
pedagoginen johtajuus varhaiskasvatuksessa? / Reflections at early childhood
education teacher work. What means ...