SUSITAIKA-VERKKOKAUPAN DIGITAALINEN MARKKINOINTI
Lipponen, Laura (2015)
Lipponen, Laura
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015091414583
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015091414583
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on luoda digitaalinen markkinointisuunnitelma toiminimi Susitaikalle. Ideana on luoda markkinointikokonaisuus, jossa jokainen pieni osa-alue tukee toistaan ja innostaa asiakkaita muuttumaan faneiksi.
Opinnäytetyön tavoitteena on saada asiakkaista sitoutuneempia yrityksen brändiin, jol-loin he mainostavat yritystä mielellään eteenpäin ja tekevät mahdollisimman useita os-toksia. Tavoitteeseen päästään parantamalla digitaalisen markkinoinnin nykytilaa.
Opinnäytetyö on suoritettu toiminnallisena opinnäytetyönä, sisältäen teoriaosuuden, Varusteleka-nimisen yrityksen benchmarkkauksen sekä toiminnallisen osuuden. Työ alkaa markkinoinnin peruskäsitteistöllä, jonka jälkeen tutustutaan case-esimerkki Va-rustelekaan. Opinnäytetyössä kuvataan yrityksen digitaalisen markkinoinnin nykytila ja suunnitellaan muutokset, joiden avulla yrityksen sivuille saadaan suurempi kävijämää-rä.
Opinnäytetyön johtopäätös on, että digitaalinen markkinointi lisää myyntiä oikein teh-tynä. Kun markkinointimateriaaliin sisällytetään hyvälaatuisia kuvia, saadaan ihmisen kiinnostus heräämään. Kun ostotapahtuma tehdään mahdollisimman mutkattomaksi, saadaan kiinnostus muutettua ostopäätökseksi.
Opinnäytetyön tavoitteena on saada asiakkaista sitoutuneempia yrityksen brändiin, jol-loin he mainostavat yritystä mielellään eteenpäin ja tekevät mahdollisimman useita os-toksia. Tavoitteeseen päästään parantamalla digitaalisen markkinoinnin nykytilaa.
Opinnäytetyö on suoritettu toiminnallisena opinnäytetyönä, sisältäen teoriaosuuden, Varusteleka-nimisen yrityksen benchmarkkauksen sekä toiminnallisen osuuden. Työ alkaa markkinoinnin peruskäsitteistöllä, jonka jälkeen tutustutaan case-esimerkki Va-rustelekaan. Opinnäytetyössä kuvataan yrityksen digitaalisen markkinoinnin nykytila ja suunnitellaan muutokset, joiden avulla yrityksen sivuille saadaan suurempi kävijämää-rä.
Opinnäytetyön johtopäätös on, että digitaalinen markkinointi lisää myyntiä oikein teh-tynä. Kun markkinointimateriaaliin sisällytetään hyvälaatuisia kuvia, saadaan ihmisen kiinnostus heräämään. Kun ostotapahtuma tehdään mahdollisimman mutkattomaksi, saadaan kiinnostus muutettua ostopäätökseksi.