Markkinointisuunnitelma : Case Tmi Tuomo Okkonen
Okkonen, Sanna (2015)
Okkonen, Sanna
Centria-ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015090814418
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015090814418
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tehty alkuvuodesta 2015 toimintansa aloittaneelle yritykselle Tmi Tuomo Okkonen. Yritys on perustettu elokuussa 2014. Yritys valmistaa pyöröhirrestä erilaisia puutuotteita kuten saunoja, latoja, hiekkalaatikoita ja keinuja.
Opinnäytetyöni tavoitteena on kehittää uudelle yritykselle onnistunut markkinointisuunnitelma, jonka avulla yritys saa lisää tunnettavuutta ja tavoittaa lisää potentiaalisia asiakkaita. Markkinointisuunnitelman lisäksi suunnittelin yritykselle käyntikortin, esitteen sekä lanseerasin internet-sivut.
Opinnäytetyö rakentuu johdannosta, markkinoinnin ja mainonnan teoriasta sekä markkinointisuunnitelmasta.Lopuksi olen esittänyt johtopäätökset ja pohdinnan työstä. Johdannossa olen esitellyt yritystä ja sen alkuvaiheita sekä markkinointisuunnitelman tavoitteita. Teoriaosuudessa olen kertonut markkinoinnin ja mainonnan teoriaa, joka sopii kyseisen yrityksen markkinointisuunnitelmaan. Teorian pohjalta olen tehnyt yritykselle lähtökohta-analyysit, joiden pohjalta markkinointisuunnitelma on rakennettu. Suunnittelin yritykselle käyntikortin, esitteen sekä internetsivujen ulkoasun ja lanseerauksen.
Opinnäytetyöni tavoitteena on kehittää uudelle yritykselle onnistunut markkinointisuunnitelma, jonka avulla yritys saa lisää tunnettavuutta ja tavoittaa lisää potentiaalisia asiakkaita. Markkinointisuunnitelman lisäksi suunnittelin yritykselle käyntikortin, esitteen sekä lanseerasin internet-sivut.
Opinnäytetyö rakentuu johdannosta, markkinoinnin ja mainonnan teoriasta sekä markkinointisuunnitelmasta.Lopuksi olen esittänyt johtopäätökset ja pohdinnan työstä. Johdannossa olen esitellyt yritystä ja sen alkuvaiheita sekä markkinointisuunnitelman tavoitteita. Teoriaosuudessa olen kertonut markkinoinnin ja mainonnan teoriaa, joka sopii kyseisen yrityksen markkinointisuunnitelmaan. Teorian pohjalta olen tehnyt yritykselle lähtökohta-analyysit, joiden pohjalta markkinointisuunnitelma on rakennettu. Suunnittelin yritykselle käyntikortin, esitteen sekä internetsivujen ulkoasun ja lanseerauksen.