Ohjelmistotuotannon prosessi pelialan yrityksessä
Kulju, Pekka (2015)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015060312130
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015060312130
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tehtiin aloittavan pelialan yrityksen tuotannonprosessin kartoitta-miseksi. Työn tavoitteena oli selvittää ohjelmistotuotannonprosessi pelialla ja soveltaa se yrityksen tarpeisiin. Yrityksellä ei ollut opinnäytetyötä kirjoitettaessa paljoa resursseja henkilöstöpuolella, mikä vaikutti työn lopputulokseen.
Työssä otettiin huomioon tavanomaiset ohjelmistotuotannon prosessimallit ja pelialalle jo sovelletut mallit. Tämän lisäksi työssä pohdittiin prosessin ylläpitä-miseen käytettäviä työkaluja.
Työn tuloksena huomattiin eroavaisuus tavanomaiseen ohjelmistotuotantoon ja muutettiin se yritykselle sopivaksi. Työn tulokset olivat hyvin läheltä pelialalla jo käytettyjä menetelmiä, mutta tavanomaiset tuotantoprosessit eivät käyneet sel-laisenaan yrityksen tarpeisiin.
Työssä otettiin huomioon tavanomaiset ohjelmistotuotannon prosessimallit ja pelialalle jo sovelletut mallit. Tämän lisäksi työssä pohdittiin prosessin ylläpitä-miseen käytettäviä työkaluja.
Työn tuloksena huomattiin eroavaisuus tavanomaiseen ohjelmistotuotantoon ja muutettiin se yritykselle sopivaksi. Työn tulokset olivat hyvin läheltä pelialalla jo käytettyjä menetelmiä, mutta tavanomaiset tuotantoprosessit eivät käyneet sel-laisenaan yrityksen tarpeisiin.