Temolan Viinitilan markkinoinnin nykytila ja sen kehittäminen : Facebookista tehoa viestintään
Stupple, Minna (2015)
Stupple, Minna
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015053111470
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015053111470
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön ja sen osana toteutetun kvantitatiivisen kyselytutkimuksen tavoitteena on saada vastaus tutkimusongelmaan: Mikä on Temolan Viinitilan markkinoinnin nykytila ja miten sitä voidaan kehittää käytettävissä olevilla resursseilla?
Tutkimuksessa paneudutaan sosiaalisen median rooliin tämän päivän markkinointiviestinnässä sekä Facebookin merkitykseen yrityksen viestintäkanavana. Lisäksi perehdytään sosiaalisen median trendeihin.
Tutkimusstrategiaksi on valittu toimintatutkimus, sillä kehittämistehtävän tavoitteena on yrityksen toiminnan tutkiminen ja tuloksista johdettu toiminnan kehittäminen. Muutosprosessi on toteutettu yhteistyössä tutkijan ja Temolan Viinitilan yrittäjien kanssa.
Tutkimus käynnistyi keväällä 2013 ja se valmistui keväällä 2015. Tutkimuksen tuloksena syntyi Temolan Viinitilan Facebook-sivu, joka otettiin käyttöön kesäkuussa 2014.
Tutkimuksessa paneudutaan sosiaalisen median rooliin tämän päivän markkinointiviestinnässä sekä Facebookin merkitykseen yrityksen viestintäkanavana. Lisäksi perehdytään sosiaalisen median trendeihin.
Tutkimusstrategiaksi on valittu toimintatutkimus, sillä kehittämistehtävän tavoitteena on yrityksen toiminnan tutkiminen ja tuloksista johdettu toiminnan kehittäminen. Muutosprosessi on toteutettu yhteistyössä tutkijan ja Temolan Viinitilan yrittäjien kanssa.
Tutkimus käynnistyi keväällä 2013 ja se valmistui keväällä 2015. Tutkimuksen tuloksena syntyi Temolan Viinitilan Facebook-sivu, joka otettiin käyttöön kesäkuussa 2014.