GRAFIIKAN ESITTÄMINEN HTML5:N AVULLA : Esimerkkinä Three.js
Suorsa, Matti (2015)
Suorsa, Matti
Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505229672
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505229672
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli tutkia HTML5:n mahdollisuuksia ja vaatimuksia selaimessa esitettävän grafiikan osalta.
Tavoitteena oli löytää ja valita sopivat menetelmät interaktiivisen 3D-grafiikan luomiseen ja esittämiseen selaimessa. Valittujen menetelmien avulla toteutettiin useampi toimiva web-sovellus eri tarkoituksiin.
Käytettyihin menetelmiin kuuluivat Three.js JavaScript-kirjasto ohjelmistokehyksenä ja WebGL API rendaajana. Opinnäytetyössä käydään läpi vaiheet käytettyjen menetelmien osalta interaktiivisten sovellusten ja niiden grafiikan luomisesta.
Tavoitteena oli löytää ja valita sopivat menetelmät interaktiivisen 3D-grafiikan luomiseen ja esittämiseen selaimessa. Valittujen menetelmien avulla toteutettiin useampi toimiva web-sovellus eri tarkoituksiin.
Käytettyihin menetelmiin kuuluivat Three.js JavaScript-kirjasto ohjelmistokehyksenä ja WebGL API rendaajana. Opinnäytetyössä käydään läpi vaiheet käytettyjen menetelmien osalta interaktiivisten sovellusten ja niiden grafiikan luomisesta.