Uusia tuoteideoita Suomen arkkitehtuurimuseon museokauppaan
Ilmola, Sami (2015)
Ilmola, Sami
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505087011
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505087011
Tiivistelmä
Aiheena opinnäytetyössä on Suomen arkkitehtuurimuseon museokaupan tutkiminen ja päivittäminen uusilla tuoteideoilla. Suunnittelun apuna käytettiin asiakkaan toiveita,kävijöille tehtyä kyselyä, paikan päällä tapahtunutta omaa havaintoa sekä eri museokauppojen
tutkimista. Myös Suomen arkkitehtuurimuseon johtajaa ja muuta henkilökuntaa haastateltiin tätä projektia varten.
Muotoilun tavoitteena tässä työssä on uudistaa museokaupan tuotteita sekä tehdä asiakaskokemuksesta miellyttävämpi. Työn teon tavoitteena on myös kehittää tietoisuutta museosta suunnittelemalla kauppaan jotain uutta ja raikasta.
Muotoiluprosessi on opinnäytetyössä esillä. Sen tarkoitus on helpottaa työn kokonaisuuden hahmottamista. Tutkimusosuus on myös tärkeä osa työtä. Parhaat tuoteideat esitetään esityskuvina, jotta ne näyttäisivät mahdollisen realistisilta tuotteilta. Laajemmassa esittelyssä on kolme parasta tuoteideaa.
Asiakkaan mukaan tällaista projektia museokauppa tarvitsi. Aiheen ajankohtaisuus myös näkyi median käsittelemissä vastaavanlaisissa aiheissa ja museon päivityksissä.
tutkimista. Myös Suomen arkkitehtuurimuseon johtajaa ja muuta henkilökuntaa haastateltiin tätä projektia varten.
Muotoilun tavoitteena tässä työssä on uudistaa museokaupan tuotteita sekä tehdä asiakaskokemuksesta miellyttävämpi. Työn teon tavoitteena on myös kehittää tietoisuutta museosta suunnittelemalla kauppaan jotain uutta ja raikasta.
Muotoiluprosessi on opinnäytetyössä esillä. Sen tarkoitus on helpottaa työn kokonaisuuden hahmottamista. Tutkimusosuus on myös tärkeä osa työtä. Parhaat tuoteideat esitetään esityskuvina, jotta ne näyttäisivät mahdollisen realistisilta tuotteilta. Laajemmassa esittelyssä on kolme parasta tuoteideaa.
Asiakkaan mukaan tällaista projektia museokauppa tarvitsi. Aiheen ajankohtaisuus myös näkyi median käsittelemissä vastaavanlaisissa aiheissa ja museon päivityksissä.