Palvelun laatu ja kirjanpitäjän vaihdostilanteet : Asiakastyytyväisyyskysely Pluscom taloushallinto Tampere Oy
Rajasalo, Mari (2015)
Rajasalo, Mari
Tampereen ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505056123
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505056123
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli toteuttaa asiakastyytyväisyyskysely. Tavoitteena oli selvittää asiakastyytyväisyyskyselyn avulla, miten tilitoimiston asiakkaat kokevat viestinnän toimivuuden ja kirjanpitäjän vaihdostilanteiden tiedonkulun. Opinnäytetyön toimeksiantajana oli kasvava tilitoimisto. Tilitoimistossa on tapahtunut suuria muutoksia muun muassa yrityskauppojen johdosta ja nyt yrityksen tilanne on vakiintunut. Asiakkaiden tyytyväisyyttä palvelun laatuun ei ollut aiemmin mitattu ja yrityksessä oli tarve asiakastyytyväisyyskyselyn toteuttamiselle. Asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin määrällisenä tutkimuksena.
Opinnäytetyössä on analysoitu asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset ja kerrottu tuloksista esiin nousseet kehittämisehdotukset. Opinnäytetyössä on teoriaosuus, jossa on tehdyn tutkimuksen ja tulosten kannalta tärkeää teoriatietoa.
Asiakastyytyväisyyskyselystä saatiin arvokasta tietoa toimintojen kehittämistyöhön. Asiakastyytyväisyyskyselyn vastauksista saatiin konkreettisia kehittämisehdotuksia sekä asiakkaiden mielipiteitä siitä, mitä asioita tulevaisuudessa on hyvä tehdä paremmin. Asiakastyytyväisyyskyselystä saadut tulokset ovat tärkeitä viestintäkäytäntöjen kehittämistyössä sekä kirjanpitäjän vaihdostilanteiden käytännön toteuttamiseen tehtävässä suunnittelutyössä.
Opinnäytetyössä on analysoitu asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset ja kerrottu tuloksista esiin nousseet kehittämisehdotukset. Opinnäytetyössä on teoriaosuus, jossa on tehdyn tutkimuksen ja tulosten kannalta tärkeää teoriatietoa.
Asiakastyytyväisyyskyselystä saatiin arvokasta tietoa toimintojen kehittämistyöhön. Asiakastyytyväisyyskyselyn vastauksista saatiin konkreettisia kehittämisehdotuksia sekä asiakkaiden mielipiteitä siitä, mitä asioita tulevaisuudessa on hyvä tehdä paremmin. Asiakastyytyväisyyskyselystä saadut tulokset ovat tärkeitä viestintäkäytäntöjen kehittämistyössä sekä kirjanpitäjän vaihdostilanteiden käytännön toteuttamiseen tehtävässä suunnittelutyössä.