Brand Strategy and Marketing Communication : Case Company: Huawei Technologies. Co. Ltd.
Tian, Jin (2015)
Tian, Jin
Vaasan ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201504234873
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201504234873
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö pyrkii analysoimaan merkkistrategiaa ja markkinointiviestintää, ja miten nämä vaikuttavat brändin tunnettavuuteen ja asiakastyytyväisyyteen. Kohdeyrityksenä on Huawei Technologies Co Ltd. Teorialuvussa tarkastellaan brändin käsitettä ja historiaa, brändin arkkitehtuuria, keskeisiä määritelmiä brändistä, merkkistrategiasta ja markkinointiviestinnästä. Tutkimusmenetelmiä kuvaava luku kertoo aineistonkeruusta sekä millaisia laadullisia ja määrällisiä menetelmiä käytettiin tutkimusongelman ratkaisemiseksi. Empiiristä tutkimusta varten kohdeyritys esitellään yksityiskohtaisemmin kuvaten yrityksen historiaa, yrityskulttuuria, perusarvoja, missiota ja visiota sekä tuotteita ja palveluita. Tämän jälkeen analysoidaan kyselyn tulokset, perustuen Huawei-puhelimien käyttäjien ja ei-käyttäjien vastauksiin. Kohdeyrityksen johtajalle ja kahdelle työntekijälle tehdyistä haastatteluista pyritään saamaan paremmin selville Huawein brändistrategia ja tärkeimmät markkinointiviestinnän työkalut. Viimeisessä luvussa tehdään yhteenveto, annetaan toimenpide-ehdotuksia perustuen empiirisiin havaintoihin sekä lopuksi pohditaan tutkimuksen reliabiliteettia, validiteettia ja rajoitteita.