Markkinointitutkimus : Demeca Oy
Linna, Jenny (2015)
Linna, Jenny
Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201504244925
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201504244925
Tiivistelmä
Maatalouden toimialalla on ollut viime vuosina epävakautta. Maidon hinnanlasku ja viljan hintojen heiluminen ovat saaneet maatalousyrittäjät pohtimaan tuotannollisia investointejaan.
Maataloustekniikkaa valmistava, haapavetinen Demeca Oy halusi selvittää markkinointitutkimuksen avulla tunnettavuutta potentiaalisten asiakkaiden keskuudessa, maatalousyrittäjien investointihalukkuutta maataloustekniikkaan sekä kiinnostusta lannanpoistopalvelun ostamiseen. Tavoitteena oli myös saada kehitysehdotuksia ja tunnettavuutta yritykselle, sekä uusia ideoita markkinointiin ja myyntiin.
Työn teoriaosuus keskittyy markkinointiin ja asiakassuhdemarkkinointiin sekä markkinointitutkimuksen perusteisiin.
Puhelimitse tehtyyn tutkimukseen osallistui 26 maatalousyrittäjää eri puolilta Suomea. Haastattelut tehtiin keväällä 2014.
Maataloustekniikkaa valmistava, haapavetinen Demeca Oy halusi selvittää markkinointitutkimuksen avulla tunnettavuutta potentiaalisten asiakkaiden keskuudessa, maatalousyrittäjien investointihalukkuutta maataloustekniikkaan sekä kiinnostusta lannanpoistopalvelun ostamiseen. Tavoitteena oli myös saada kehitysehdotuksia ja tunnettavuutta yritykselle, sekä uusia ideoita markkinointiin ja myyntiin.
Työn teoriaosuus keskittyy markkinointiin ja asiakassuhdemarkkinointiin sekä markkinointitutkimuksen perusteisiin.
Puhelimitse tehtyyn tutkimukseen osallistui 26 maatalousyrittäjää eri puolilta Suomea. Haastattelut tehtiin keväällä 2014.