Kundundersökning vid Saaristo shop
Westerlund, Cecilia (2014)
Westerlund, Cecilia
Yrkeshögskolan Novia
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201504214707
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201504214707
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on kehittää Suomen Saaristovaraus Oy:n
lahjakauppaa, shopia, sen liikeideaa ja markkinointia. Saaristo Shop ei ole koskaan
aikaisemmin tutkinut mitä asiakkaat odottavat kaupalta tai mitä tuotteita asiakkaat
toivovat.
Työn toimeksiantaja on Suomen Saaristovaraus Oy.
Työn tavoitteena on, että tämä työ voi auttaa Saaristo Shopin kehityksessä, toiminnan
markkinoinnissa ja auttaa henkilöstöä tuotevalikoiman valitsemisessa.
Tutkimustulokset osoittavat, että Saaristo Shopin näkyvyyttä ja markkinointia täytyy
parantaa. Jos kauppa haluaa jatkaa paikallistuotteiden myyntiä pitää niitä markkinoida
enemmän, niin että asiakkaat huomaavat, että kyseiset tuotteet ovat myynnissä vuoden
ympäri. Nauvo on pieni paikkakunta, se on huomioitava markkinoinnissa ja kaupan
kehittämisessä. Asiakkaat ovat tyytyväisiä henkilökunnan palvelualttiuteen ja
asiakastietokone on suosittu asiakkaiden keskuudessa.
lahjakauppaa, shopia, sen liikeideaa ja markkinointia. Saaristo Shop ei ole koskaan
aikaisemmin tutkinut mitä asiakkaat odottavat kaupalta tai mitä tuotteita asiakkaat
toivovat.
Työn toimeksiantaja on Suomen Saaristovaraus Oy.
Työn tavoitteena on, että tämä työ voi auttaa Saaristo Shopin kehityksessä, toiminnan
markkinoinnissa ja auttaa henkilöstöä tuotevalikoiman valitsemisessa.
Tutkimustulokset osoittavat, että Saaristo Shopin näkyvyyttä ja markkinointia täytyy
parantaa. Jos kauppa haluaa jatkaa paikallistuotteiden myyntiä pitää niitä markkinoida
enemmän, niin että asiakkaat huomaavat, että kyseiset tuotteet ovat myynnissä vuoden
ympäri. Nauvo on pieni paikkakunta, se on huomioitava markkinoinnissa ja kaupan
kehittämisessä. Asiakkaat ovat tyytyväisiä henkilökunnan palvelualttiuteen ja
asiakastietokone on suosittu asiakkaiden keskuudessa.