Sinervän leirintäalueen asiakastyytyväisyys- ja kehityskysely
Heimola, Maiju (2015)
Heimola, Maiju
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201503233449
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201503233449
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aihe on asiakastyytyväisyys- ja kehityskyselyn tekeminen Sinervän leirintäalueelle. Leirintäalueella toimii yritys Multi-Motelli Ky. Sinervän leirintäalueella ei ole aiemmin toteutettu tämänkaltaista kyselyä. Opinnäytetyön tavoitteena oli saada tietoa asiakkaiden tyytyväisyydestä leirintäalueella olevista palveluista ja siellä toimivan yrityksen toiminnasta. Kyselyllä haluttiin saada tietoa, miten asiakkaat näkevät leirintäalueen palvelut ja aktiviteetit, ja mahdollinen asiakkaiden halukkuuden uusia aktiviteettejä ja palveluita kohtaan.
Kysely toteutettiin kvantitatiivisena kyselynä Sinervän leirintäalueella heinäkuussa 2014. Kysely oli tarkoitettu kaikille leirintäalueella asioiville asiakkaille. Kyselyyn tuli vastauksia 117, joista 116 syötettiin ja työstettiin SPSS tilastointiohjelmalla. SPSS-tulosteiden perusteella tehtiin kyselyyn kaaviot Excel-ohjelmalla. Avointen kysymysten vastaukset kirjattiin Word-asiakirjaan. Kysymysten teoriataustana toimi asiakaspalvelu, asiakastyytyväisyys, palvelun laatu ja tuotekehitys.
Kyselyssä oli monivalintakysymyksiä, joissa vastausvaihtoehdot olivat nollasta viiteen. Nolla tarkoittaen ’ei kokemusta’ ja yksi tarkoittaen erittäin huono ja viisi erittäin hyvä. Kysymykset koskivat leirintäalueen ydinpalveluita, avustavia palveluita ja tukipalveluita. Lomakkeessa oli numeraalisten kysymysten jälkeen avoin kysymys, johon asiakas sai halutessaan antaa vapaa sana -kommenttia kyseessä olevasta kysymyksestä.
Kysely toteutettiin kvantitatiivisena kyselynä Sinervän leirintäalueella heinäkuussa 2014. Kysely oli tarkoitettu kaikille leirintäalueella asioiville asiakkaille. Kyselyyn tuli vastauksia 117, joista 116 syötettiin ja työstettiin SPSS tilastointiohjelmalla. SPSS-tulosteiden perusteella tehtiin kyselyyn kaaviot Excel-ohjelmalla. Avointen kysymysten vastaukset kirjattiin Word-asiakirjaan. Kysymysten teoriataustana toimi asiakaspalvelu, asiakastyytyväisyys, palvelun laatu ja tuotekehitys.
Kyselyssä oli monivalintakysymyksiä, joissa vastausvaihtoehdot olivat nollasta viiteen. Nolla tarkoittaen ’ei kokemusta’ ja yksi tarkoittaen erittäin huono ja viisi erittäin hyvä. Kysymykset koskivat leirintäalueen ydinpalveluita, avustavia palveluita ja tukipalveluita. Lomakkeessa oli numeraalisten kysymysten jälkeen avoin kysymys, johon asiakas sai halutessaan antaa vapaa sana -kommenttia kyseessä olevasta kysymyksestä.