Matkapalvelu Liisa Hietala Oy:n matkailutapahtuma
Heikkinen, Nina (2015)
Heikkinen, Nina
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201503203374
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201503203374
Tiivistelmä
Toiminnallisen opinnäytetyön kehittämistehtävänä oli suunnitella ja toteuttaa Matkapalvelu Liisa Hietala Oy:n matkailutapahtuma, joka toteutettiin tammikuussa 2015. Työn toimeksiantajana toimi Matkapalvelu Liisa Hietala Oy, yrittäjä Liisa Hietala. Tavoitteena oli järjestää mieleenpainuva ja viihtyisä matkailutapahtuma ja tarjota kutsuvieraille ehdotuksia matkojen järjestämiseen esittelijöiden avulla. Toisena tavoitteena oli Matkapalvelu Liisa Hietalan tulevien matkojen myynti.
Tapahtuman järjestämistä varten perehdyttiin teoriapohjaan, joka sisälsi toiminnallisen opinnäytetyön, tapahtuman järjestämisen ja messujen järjestämisen teorian. Erityisesti tapahtuman järjestämisen teorialla oli merkittävä rooli matkailutapahtuman suunnittelussa, ja messujen teoria tuki tarkoitusta messutyyppisestä matkailutapahtumasta. Ennalta tutkittu teoriapohja ohjasi koko tapahtumaprosessia.
Matkailutapahtuman arviointi toteutettiin toimeksiantajalta ja esittelijöiltä saadun palautteen avulla sekä käyttämällä havainnointimenetelmää tapahtumassa. Kokonaisuudessaan kehittämistehtävä oli hyvin onnistunut saavuttaen asetetut tavoitteet ja saamalla positiivista palautetta tapahtumasta. Matkapalvelu Liisa Hietalan tulevat matkat saivat näkyvyyttä ja lisää osallistujia. Tulevaisuudessa toimeksiantaja voi jatkaa vastaavan tapahtuman järjestämistä asiakkaille kiitoksena pitkästä yhteistyöstä.
Tapahtuman järjestämistä varten perehdyttiin teoriapohjaan, joka sisälsi toiminnallisen opinnäytetyön, tapahtuman järjestämisen ja messujen järjestämisen teorian. Erityisesti tapahtuman järjestämisen teorialla oli merkittävä rooli matkailutapahtuman suunnittelussa, ja messujen teoria tuki tarkoitusta messutyyppisestä matkailutapahtumasta. Ennalta tutkittu teoriapohja ohjasi koko tapahtumaprosessia.
Matkailutapahtuman arviointi toteutettiin toimeksiantajalta ja esittelijöiltä saadun palautteen avulla sekä käyttämällä havainnointimenetelmää tapahtumassa. Kokonaisuudessaan kehittämistehtävä oli hyvin onnistunut saavuttaen asetetut tavoitteet ja saamalla positiivista palautetta tapahtumasta. Matkapalvelu Liisa Hietalan tulevat matkat saivat näkyvyyttä ja lisää osallistujia. Tulevaisuudessa toimeksiantaja voi jatkaa vastaavan tapahtuman järjestämistä asiakkaille kiitoksena pitkästä yhteistyöstä.