Web 2.0 Cityklinikan markkinointiviestinnän alustana
Järvinen, Hanna-Kaisa (2015)
Järvinen, Hanna-Kaisa
Laurea-ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201503113044
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201503113044
Tiivistelmä
Tässä toiminnallisessa opinnäytetyössä selvitettiin nykyaikaisen internetin soveltuvuutta kauneuskirurgiayrityksen markkinointiviestintään. Opinnäytetyö tehtiin yhteistyössä esteettisen lääketieteen palveluja tuottavan Cityklinikan kanssa. Työssä tutkittiin, millaisen alustan Web 2.0 luo kauneuskirurgiayrityksen markkinoinnille, mitkä sosiaalisen median sovellukset soveltuvat esteettisen lääketieteen markkinointiviestintään ja millaista kilpailuetua nykyaikainen internet voi tuoda alan yritykselle.
Työn toiminnallisen osion aikana suunniteltiin Cityklinikan verkkomarkkinointia, tuotettiin sisältöä yrityksen sosiaalisen median kanaville ja mikrosivustoille sekä arvioitiin toiminnan onnistumista. Hankkeen aikana markkinointiviestinnän kotipesänä toimi yrityksen kotisivu, jonne yleisöä ohjattiin sosiaalisen median kanavilta. Ajanmukaiset, kuvitetut asiantuntijasisällöt muodostivat verkkomarkkinoinnin kärjen niin kotisivuilla kuin sosiaalisen median sovelluksissakin. Toiminnallinen osio onnistui yrityksen kannalta tyydyttävästi. Tuotetut sisällöt olivat pääosin onnistuneita. Hakukonenäkyvyyden kannalta osa toiminnoista epäonnistui. Opinnäytetyön perusteella voidaan todeta Facebookin olevan yksi merkittävimmistä Cityklinikan markkinointikanavista. Tulevina vuosina myös yritysblogin ja kuvanjakopalveluiden markkinoinnillinen merkitys tullee kasvamaan.
Työn toiminnallisen osion aikana suunniteltiin Cityklinikan verkkomarkkinointia, tuotettiin sisältöä yrityksen sosiaalisen median kanaville ja mikrosivustoille sekä arvioitiin toiminnan onnistumista. Hankkeen aikana markkinointiviestinnän kotipesänä toimi yrityksen kotisivu, jonne yleisöä ohjattiin sosiaalisen median kanavilta. Ajanmukaiset, kuvitetut asiantuntijasisällöt muodostivat verkkomarkkinoinnin kärjen niin kotisivuilla kuin sosiaalisen median sovelluksissakin. Toiminnallinen osio onnistui yrityksen kannalta tyydyttävästi. Tuotetut sisällöt olivat pääosin onnistuneita. Hakukonenäkyvyyden kannalta osa toiminnoista epäonnistui. Opinnäytetyön perusteella voidaan todeta Facebookin olevan yksi merkittävimmistä Cityklinikan markkinointikanavista. Tulevina vuosina myös yritysblogin ja kuvanjakopalveluiden markkinoinnillinen merkitys tullee kasvamaan.