Internationell marknadsföringsplan
Widgrén, Emilia (2015)
Widgrén, Emilia
Vaasan ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201503193334
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201503193334
Tiivistelmä
Syftet med detta arbete är att utveckla en marknadsföringsplan för ett nytt företag inom turism som vill komma in på den internationella marknaden och genom vilka olika marknadsföringskanaler det är lönsamt för små företag att marknadsföra sig internationellt. I arbetets teoridel gås igenom turism och marknadsföring inom turismbranschen. Arbetet handlar även om att hitta de mest effektiva marknadsföringskanalerna för företagen inom turism. I arbetet valdes innehållet för marknadsföringsplanen samt marknadsföringskanalerna och marknadsföringsmetoderna som företaget kommer att ha hjälp av. The purpose of this study is to develop a marketing plan for a new company in tourism, which aims at entering the international market. The study focuses on clarifying through which different marketing channels it is profitable for a small company to market itself internationally. The theory part contains a review of tourism and marketing in the industry. The work also addresses the question of finding the most effective marketing channels for companies in tourism. The contents were selected for the marketing plan, marketing channels and marketing methods that the company will be able to utilize.