Asiakastapahtuman järjestäminen ryhmämatkatoimistolle
Haapalainen, Krista (2015)
Haapalainen, Krista
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201503163229
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201503163229
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli järjestää uusasiakashankintatapahtuma pienelle Tamperelaiselle ryhmämatkatoimisto Resviarialle, sekä luoda uutta markkinointimateriaalia yrityksen käyttöön. Tapahtuman tavoitteena oli aktivoida erilaisten yhdistysten ja järjestöjen ryhmänkerääjiä kokoamaan kasaan ryhmiä Resviarian matkoille ja sitä kautta vilkastuttamaan liiketoimintaa.
Tapahtuma järjestettiin Helsingissä Royal Caribbean Cruise Linen risteilijällä. Sen tuottaminen edellytti suunnittelua tavoitteiden asettelun perusteella sekä käytännönjärjestelyiden hoi-tamista.
Toteutusvaiheessa suunniteltiin ja lähetettiin kutsut, sekä mietittiin ja toteutettiin markkinointimateriaalit yrityksen tarpeiden perusteella. Teoriaosuus käsittelee aihe aiheelta projektin toteuttamiseen vaadittavia aiheita, kuten tapahtumaa markkinoinnin keinona, budjettia sekä kohderyhmän valintaa. Toiminnallisessa osuudessa seurataan prosessin kulkua suunnittelusta toteutukseen. Tapahtumaa alettiin suunnitella toukokuussa 2014 ja itse päätapahtuma 26.8.2014. Tapahtuma oli onnistunut vaikka koettiinkin, että suorien tulosten mittaaminen oli vaikeaa. Paikalla olijoiden kommenteista päätellen sekä kyselylomakkeesta saatujen tietojen perusteella koettiin, että tapahtuma oli onnistunut ja hyödyllisen. Tapahtumaa varten luotua markkinointimateriaalia sekä itse tapahtuman konseptia voidaan käyttää tulevaisuudessa hyödyksi myös muissa yrityksen tapahtumissa.
Tapahtuma järjestettiin Helsingissä Royal Caribbean Cruise Linen risteilijällä. Sen tuottaminen edellytti suunnittelua tavoitteiden asettelun perusteella sekä käytännönjärjestelyiden hoi-tamista.
Toteutusvaiheessa suunniteltiin ja lähetettiin kutsut, sekä mietittiin ja toteutettiin markkinointimateriaalit yrityksen tarpeiden perusteella. Teoriaosuus käsittelee aihe aiheelta projektin toteuttamiseen vaadittavia aiheita, kuten tapahtumaa markkinoinnin keinona, budjettia sekä kohderyhmän valintaa. Toiminnallisessa osuudessa seurataan prosessin kulkua suunnittelusta toteutukseen. Tapahtumaa alettiin suunnitella toukokuussa 2014 ja itse päätapahtuma 26.8.2014. Tapahtuma oli onnistunut vaikka koettiinkin, että suorien tulosten mittaaminen oli vaikeaa. Paikalla olijoiden kommenteista päätellen sekä kyselylomakkeesta saatujen tietojen perusteella koettiin, että tapahtuma oli onnistunut ja hyödyllisen. Tapahtumaa varten luotua markkinointimateriaalia sekä itse tapahtuman konseptia voidaan käyttää tulevaisuudessa hyödyksi myös muissa yrityksen tapahtumissa.